Boeing i Silk Way West Airlines sfinalizowały zamówienie na 2 samoloty 777-8 Freighter z opcją na 2 dodatkowe. Strony ogłosiły zawarcie umowy 10 listopada 2022 podczas ceremonii w Seattle.
Azerbejdżański przewoźnik cargo jest pierwszym klientem w regionie Eurazji, który zamówił najnowsze frachtowce produkowane przez amerykański koncern. Zamówienie było wcześniej wymienione jako niezidentyfikowane na stronie internetowej Boeinga.
– Cieszymy się, że możemy ogłosić zamówienie najnowszych frachtowców od naszego wieloletniego partnera Boeinga i zostać jednym z pierwszych na świecie nabywców tego typu samolotów. W tym roku Silk Way West Airlines obchodzą 10. rocznicę istnienia, a przez ostatnią dekadę przewoźnik eksploatował wyłącznie samoloty Boeinga. Dzisiejsza umowa odzwierciedla nasze ciągłe inwestycje w wiodące na rynku frachtowce Boeinga. Nasze plany odnowienia floty pomogą jeszcze bardziej obniżyć nasze koszty operacyjne i zwiększyć efektywność paliwową, a także sprawić, że usługi frachtu lotniczego w naszym regionie będą bardziej zrównoważone – powiedział Zaur Akhundov, prezes Silk Way Group.
– Przy utrzymującym się popycie na przewóz ładunków drogą lotniczą związanym z rozwojem handlu elektronicznego oraz szybkości i niezawodności frachtu lotniczego, Boeing spodziewa się, że globalna flota frachtowców wzrośnie o 60% do 2041. Jesteśmy dumni, że produkty Boeinga, w tym zamówione 777-8 Freighter, nadal wspomagają plany ekspansji Silk Way West Airlines i pomagają zrealizować ambicje uczynienia z Baku globalnego hubu towarowego – dodał Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.
Założone w 2012 w Baku, w sercu Jedwabnego Szlaku, Silk Way West Airlines obsługują około 800 lotów miesięcznie na całym świecie. Flota towarzystwa 12 towarowych Boeingów 747-8F i 747-400F. 28 kwietnia 2021 linie podpisały z Boeingiem umowę dotyczącą zakupu 5 samolotów 777 Freighter (Silk Way West zamówiły A350F, 2022-06-29).
Bazą Silk Way West Airlines jest międzynarodowy port lotniczy im. Heydəra Əliyeva w Baku. Roczny wolumen przewozów cargo przekracza 500 tys. t, a rosnąca siatka połączeń obejmuje ponad 40 miejsc docelowych w Europie, WNP, na Bliskim Wschodzie, w Azji Środkowej i Wschodniej oraz w obu Amerykach.