Marynarka wojenna Pakistanu w oficjalnym komunikacie poinformowała o uroczystości położenia stępki pod pierwszy konwencjonalny OP typu Hangor – przyszły PNS Tasnim – i cięcia stali pod drugi okręt tego typu budowany w Pakistanie. Ceremonia odbyła się w stoczni Karachi Shipyard & Engineering Works (KS&EW) w Karaczi. W wydarzeniu uczestniczył m.in. szef sztabu marynarki adm. Muhammad Amjad Kkhan Niazi.
Budowa OP w Karaczi jest wynikiem pakistańsko-chińskiego porozumienia z 2015 na budowę łącznie 8 OP typu Hangor. 4 z nich są budowane w chińskiej stoczni Wuchang Shipbuilding Industry Group, a 4 pozostałe będą budowane w KS&EW. Umowa zakłada również transfer technologii. Realizacja programu pozwoli zbudować krajowe kompetencje do bydowy OP, a także pozwoli znacznie wzmocnić pakistańską marynarkę wojenną.
Okręty typu Hangor są eksportowym wariantem chińskich jednostek typu 041. Ich dostawy zaplanowano na lata 2022-2028. Wciąż jednak nie dostarczono pierwszego okrętu zbudowanego w ChRL. W służbie zastąpią 2 OP typu Agosta 70 i uzupełnią 3 nowsze typu Agosta 90B.
Nie ujawniono zbyt wielu informacji na nowych pakistańskich OP. Wiadomo, że mają mieć 76 m długości i wyporność 2800 t. Nie wiadomo jaki będzie ich napęd. Chińczycy mają technologię napędów niezależnych od powietrza (AIP) opartych o silniki Strilinga i przypuszcza się, że może on trafić na pakistańskie OP. Okręty mają być uzbrojone w wyrzutnie ciężkich torped kal. 533 mm i system dalekiego zasięgu. Mowa najprawdopodobniej o pakistańskich pociskach manewrujących Babur 3 (Palenie blach dla PNS Tasnim, 2021-12-14).