W Internecie pojawiły się zdjęcia prezentujące opracowaną przez zakłady Awadi hybrydę kadłuba indyjskiego czołgu T-72M1 Ajeya z wieżą czołgu T-90S Bhishma. Informacja na ten temat pojawiła się w komunikacie indyjskiego przemysłu obronnego, usuniętego jednak po krótkim czasie.
Według komunikatu, tak skonfigurowany pojazd jest na ostatnim etapie prób i wkrótce ma trafić do Indian Army (wojsk lądowych). Nie ujawniono jednak żadnych dodatkowych informacji na ten temat.
Przypuszcza się, że montaż wieży T-90S jest próbą modernizacji przestarzałych T-72M1. Wieża jest wykonana z walcowanych płyt pancernych łączonych spawaniem, zapewniając wyższy poziom ochrony balistycznej. Dodatkowo jest ona wzmocniona modułami wybuchowego pancerza reaktywnego (ERA) Kontakt 5. Ponadto ma również nowocześniejszą armatę gładkolufową 2A45M-5, lepszą stabilizację i system kierowania ogniem z kamerą termowizyjną. Szczególnie brak SKO jest odczuwalny w wozach Ajeya. Wymiana wieży może zatem stanowić znacznie zwiększenie możliwości bojowych pojazdu. Jednocześnie może jednak spowodować wzrost masy ograniczający mobilność pojazdów. Brak jednak informacji, czy planowana jest także modernizacja układu napędowego.
Co ciekawe, już na początku lat 2000. Indie planowały modernizację starzejących się T-72, w których planowano zastosować polski system kierowania ogniem SKO-1T Drawa-T (znany z czołgów PT-91 Twardy), polskie silniki S-1000 z PZL Wola, włoskie radiostacje, izraelski układ nawigacji, opracowany przez DRDO wybuchowy pancerz reaktywny i inne elementy. Modernizacja nie doszła jednak do skutku. Wozy doczekały się jedynie montażu ERA i zmodyfikowanych wyrzutni granatów maskujących. Indyjskie wojska lądowe dysponują obecnie ponad 2400 czołgami Ajeya (Indie poszukują następców T-72M/M1, 2021-06-04).