Władze USA zatwierdziły budżet na rok fiskalny 2023, w którym ujęto pakiet 503 mln USD (ok. 2,2 mld PLN) na kontynuowanie modernizacji infrastruktury stoczni Portsmouth Naval Shipyard (PNSY) w Kittery, odpowiedzialnej za budowę, remonty i modernizację okrętów podwodnych US Navy. Prace obejmą unowocześnienia jednego ze znajdujących się tam suchych doków – Dry Dock #1.
Obecnie w Dry Dock #1 mieszczą się jedynie okręty podwodne o napędzie jądrowym typu Los Angeles, co powoduje, że jest przestarzały i wymaga unowocześnienia. Bez tego może stać się nieużyteczny dla marynarki po wycofaniu wszystkich OP tego typu w latach 2030. Niepowodzenie modernizacji doku spowodowałoby zaś ograniczenie dostępności 20 okrętów podwodnych US Navy do 2040 poważnie zaburzając jej zdolności. W zmodernizowanym doku będą się mieścić większe OP typu Virginia.
Inwestycje stoczni PNSY rozpoczęto w poprzednim roku budżetowym, kiedy wyasygnowano 475 mln USD na modernizację suchego doku. W tej kwocie było 250 mln USD środków podstawowych i dodatkowe 225 mln USD dofinansowania z racji priorytetowej roli tego projektu. Prace w PNSY wpisują się w program Shipyard Infrastructure Optimization Program (SIOP), zakładający modernizację przemysłu stoczniowego. W ciągu 2 dekad obowiązywania programu modernizacji ulegną stocznie Norfolk Naval Shipyard, Portsmouth Naval Shipyard, Puget Sound Naval Shipyard IMF i Pearl Harbor Naval Shipyard IMF.
W przyjętym prawie zawarto również przepis wymagający od US Navy przyjęcie w PNSY co najmniej 100 praktykantów. Jednocześnie zapewnione mają być środki w wysokości 2,5 mln USD w celu zaplanowania budowy i zaprojektowania nowego żłobka dla rodzin pracowników stoczni. Takie ruchy mają pomóc w niwelowaniu braków wśród pracowników stoczni (Dłuższa służba OP typu Los Angeles, 2021-11-22, Przegląd remontowy USS Virginia, 2018-09-28).