Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sześciotysięczny Airbus

Lotnictwo cywilne, 19 stycznia 2010

Airbus poinformował o dostarczeniu 6-tysiecznego samolotu, wyprodukowanego w europejskim koncernie. Prawdopodobnie nie przez przypadek nie był nim mały A320, ale flagowy produkt - A380.

</span>6-tysieczny samolot Airbusa nie tylko nie powinien być odpowiednio duży. Powinien trafić do odpowiedniego klienta. I trafił. Emirates, dzięki zamówieniu 58 egz. A380, jest i będzie operatorem najliczniejszej floty największych samolotów pasażerskich świata / Zdjęcie: Airbus

Uroczystość przekazania samolotu miała miejsce wczoraj, w zakładach Airbusa w Hamburgu. A380 był jednocześnie 25. wyprodukowanym samolotem tego typu i 8., który trafił do Emirates. Dzięki temu linia ta posiada obecnie największą liczbę A380.

Z drugiej strony - choć tematu tego nie poruszano - osiągnięty wynik jest daleki od założeń sprzed kilku lat. Pomijając opóźnienie programu o 22 miesiące, Airbus nie jest w stanie osiągnąć pierwotnie zakładanego tempa produkcji tych samolotów.

W 2006 planowano, że docelowa produkcja roczna osiągnie 48 samolotów. Szybko jednak okazało się, że wielkość ta jest nierealna - przy 202 potwierdzony zamówieniach, 25 dostarczonych już samolotach i praktycznie braku kolejnych klientów, produkcja ta zostałaby zrealizowana w ciągu niecałych 4 lat...

Nie udało się również wykonać zamierzeń z 2008, dotyczących wzrostu produkcji w okresie przejściowym. Pierwszego A380 dostarczono bowiem jeszcze w 2007 (zobacz: Przekazanie pierwszego A380). W kolejnym roku miało powstać 13 maszyn, a w 2009 - już 25 egz. Niestety, problemy z organizacją produkcji, a także jej opłacalnością przy zbyt dużych inwestycjach, zmusiły zarząd przedsiębiorstwa ograniczenia dostaw do 12 egz. w 2007 i jedynie 10 w 2008. Przekazanie kolejnych 2 odbyło się w styczniu.

Wczorajsza uroczystość miała jednak bardzo pozytywny, ogólny wydźwięk. Wchodzącemu na rynek Airbusowi wyprodukowanie pierwszego tysiąca samolotów zajęło prawie 19 lat, od maja 1974 do marca 1993. Później było już tylko lepie. Kolejne tysiące samolotów przekazywano odbiorcom w ciągu 74 miesięcy (1993-1999), 37 miesięcy (1999-2002), 39 miesięcy (2002-2005: okres ten przypadł jednak na ogólny, bardzo dotkliwy kryzys branży), 28 miesięcy (2005-2007) i wreszcie jedynie 25 miesięcy, od grudnia 2007.

Największy wpływ na te wyniki miała sprzedaż popularnych, małych samolotów z jednym przejściem między rzędami siedzeń, rodziny A320. Dostarczono ich do tej pory 4126 egz. Stanowią one - podobnie jak B737 konkurencyjnego Boeinga - najliczniej sprzedawane samoloty pasażerskie świata.

Zakłady Airbusa opuściło również 816 nie produkowanych już szerokokadłubowych maszyn rodziny A300/310, 1034 egz. ich następców rodziny A330/340 oraz 25 wspomnianych już, a największych w ofercie A380.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.