Joby Aviation rozpoczęła testy śmigieł przeznaczonych do samolotu eVTOL w tunelu aerodynamicznym w NASA Ames Research Center w Mountain View w Kalifornii. Testy odbywają się w National Full-Scale Aerodynamic Complex (NFAC), w którym znajdują się największe na świecie tunele aerodynamiczne. NFAC jest zarządzany przez Arnold Engineering Development Complex US Air Force.
W NASA Ames Research Center znajdują się dwa bardzo duże tunele aerodynamiczne. Większy z nich ma wymiary 24 x 37 m. Jest wystarczająco duży, by testować pełnowymiarowe samoloty. W NFAC testowano m.in. właściwości aerodynamiczne takich statków powietrznych, jak V-22 Osprey, F-35 Lightning II, a nawet promy kosmiczne NASA.
Joby używa mniejszego z dwóch tuneli aerodynamicznych NFAC. Ma on wymiary 12 na 24 metry. Służy do testowania wydajności śmigieł z napędem elektrycznym. Testy śmigieł Joby mają potrwać kilka miesięcy.
Przedsiębiorstwo z Santa Cruz w Kalifornii opracowuje czteromiejscowy samolot eVTOL Drugi prototyp Joby eVTOL wznowił loty, 2022-03-27. Jest on przeznaczony do usług komercyjnych, a także do zastosowań wojskowych. Samolot ma sześć przechylnych, 5-łopatowych śmigieł (śmigłowirników), które mogą zapewnić ciąg poziomy lub pionowy albo kombinację obu. Dane z badań tunelowych mają pomóc w programie certyfikacji samolotu Joby eVTOL przez FAA.