Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy śmigieł samolotu eVTOL Joby Aviation

Nowe technologie, Przemysł lotniczy, 18 lutego 2023

Joby Aviation rozpoczęła testy śmigieł przeznaczonych do samolotu eVTOL w tunelu aerodynamicznym w NASA Ames Research Center w Mountain View w Kalifornii. Testy odbywają się w National Full-Scale Aerodynamic Complex (NFAC), w którym znajdują się największe na świecie tunele aerodynamiczne. NFAC jest zarządzany przez Arnold Engineering Development Complex US Air Force.

Śmigło do samolotu eVTOL Joby Aviation w tunelu aerodynamicznym National Full-Scale Aerodynamic Complex w NASA Ames Research Center / Zdjęcie: Joby Aviation

W NASA Ames Research Center znajdują się dwa bardzo duże tunele aerodynamiczne. Większy z nich ma wymiary 24 x 37 m. Jest wystarczająco duży, by testować pełnowymiarowe samoloty. W NFAC testowano m.in. właściwości aerodynamiczne takich statków powietrznych, jak V-22 Osprey, F-35 Lightning II, a nawet promy kosmiczne NASA.

Joby używa mniejszego z dwóch tuneli aerodynamicznych NFAC. Ma on wymiary 12 na 24 metry. Służy do testowania wydajności śmigieł z napędem elektrycznym. Testy śmigieł Joby mają potrwać kilka miesięcy.

Przedsiębiorstwo z Santa Cruz w Kalifornii opracowuje czteromiejscowy samolot eVTOL Drugi prototyp Joby eVTOL wznowił loty, 2022-03-27. Jest on przeznaczony do usług komercyjnych, a także do zastosowań wojskowych. Samolot ma sześć przechylnych, 5-łopatowych śmigieł (śmigłowirników), które mogą zapewnić ciąg poziomy lub pionowy albo kombinację obu. Dane z badań tunelowych mają pomóc w programie certyfikacji samolotu Joby eVTOL przez FAA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.