Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Osiągi zmodernizowanego Ka-226T

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Służby państwowe, 24 lutego 2023

Holding Wiertalioty Rossii zaprezentował niektóre dane zmodernizowanego lekkiego wielozadaniowego śmigłowca Ka-226T. Modernizacja wiropłata pozwoliła zmniejszyć jego masę własną i zwiększyć ładowność i zasięg.

 Ka-226T prezentowany na tegorocznej wystawie IDEX w Abu Zabi / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Ka-226T skonstruowano zgodnie z koncepcją tzw. latającego podwozia – za kabiną załogi można umieścić moduły z różnym wyposażeniem, co pozwala operatorowi na posiadanie jednego śmigłowca nośnego i kilku modułów, które 4 osoby mogą wymienić w ciągu 30 minut.

Kolejną ważną zaletą Ka-226T jest współosiowy wirnik nośny, który znacznie upraszcza pilotaż i zapewnia dobrą manewrowość i stateczność śmigłowca nawet przy silnym wietrze zarówno w locie, jak i podczas lądowania. Zmodernizowany Ka-226T może latać na wysokości do 6500 m n.p.m., a udźwig śmigłowca wynosi 1500 kg przy maksymalnej masie startowej 3800 kg.

Opracowano kilka wariantów konfiguracji śmigłowca: pasażerski, towarowy, ratowniczy, medyczny, patrolowy, transportowy i do przewozu VIP-ów. Wersja transportowa może pomieścić do 7 pasażerów, a w kabinie śmigłowca sanitarnego można pomieścić 2 rannych/ chorych na noszach i 2 towarzyszących im ratowników medycznych.

Ponadto zamiast modułu można podwiesić platformę ładunkową, instalację dźwigową, zbiornik z substancją chemiczną do oprysków upraw rolniczych i inne zestawy.

Zmodernizowany Ka-226T ma zmodyfikowaną geometrię kadłuba, a także poprawioną aerodynamikę i ergonomię kabiny załogi. Zmodernizowano wał wirnika nośnego i zamontowano mechanizm składania łopat, który jest bardzo pożądany np. podczas operowania z jednostki nawodnej. Ka-226T wyposażony jest również w system mocowania łopat i śmigłowca na pokładzie, zabezpieczenie przed oddziaływaniem pól elektromagnetycznych wytwarzanych przez wyposażenie statku/okrętu, urządzenia do manewrowania po pokładzie i pływaki awaryjne.

Śmigłowiec wyposażono też w odporną na twarde lądowanie instalację paliwową oraz nowoczesną cyfrową awionikę glass cockpit, przystosowaną do lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu.

Obecnie prototyp zmodernizowanego Ka-226T przechodzi próby w locie w Narodowym Centrum Przemysłu Śmigłowcowego im. Michaiła Mila i Nikołaja Kamowa. Realizowane są też badania naziemne poszczególnych elementów jego wyposażenia (Początek testów Ka-226T, 2022-01-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.