Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAK FA – oblot jutro

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 28 stycznia 2010

Na jutro przełożono planowany wcześniej na dziś oblot rosyjskiego myśliwca nowej generacji - PAK FA. Nie podano przyczyny opóźnienia.

Według agencji Interfax, prototyp jest gotowy do oblotu, ale jego termin przesunięto o jeden dzień. Pierwotny termin podał kilka dni temu szef bezpieczeństwa lotów lotnictwa SZ FR, gen. Siergiej Bajnetow. Warto jednak odnotować, że niektóre źródła już na początku miesiąca podawały datę 29 stycznia jako najbardziej prawdopodobny dzień pierwszego lotu PAK FA (T-50).

Oblot samolotu ma się odbyć w Komsomolsku nad Amurem (w tamtejszej KNaAPO budowane są prototypy), co ma ułatwić ochronę wizerunku PAK FA przed ujawnieniem w mediach. Ochrona jest na tyle skuteczna, że do tej pory nie ukazała się żadna wiarygodna ilustracja (zdjęcie prototypu) pokazująca samolot, mimo trwających od kilku tygodni prób naziemnych (Próby kołowania PAK FA). Trudno wyjaśnić dlaczego Rosjanie tak bardzo chronią nieistotną z punktu widzenia operacyjnego informację. Prawdopodobnie chodzi jedynie o względy marketingowe.

Gubernator Kraju Chabarowskiego, Wiaczesław Szport twierdzi, że przyczyna wyboru miejsca oblotu jest banalna - chodzi o oszczędność czasu. Szybciej można oblatać prototyp PAK FA w miejscu produkcji niż transportować go kilka tysięcy kilometrów - do podmoskiewskiego Żukowskiego, tradycyjnego miejsca prób rosyjskich samolotów wojskowych.

Warto dodać, że 21 stycznia przeprowadzono pierwszą próbę w locie silnika przeznaczonego docelowo do napędu PAK FA. Opracowało go OAO NPO Saturn z Rybińska. Silnik zamontowano na latającym laboratorium - odpowiednio przebudowanym myśliwcu Su-27M. Pierwszy lot z nowym sinikiem trwał 45 minut. Silnik ma większy ciąg od poprzednich konstrukcji i zupełnie nowy, cyfrowy system sterowania. Jego próby są kontynuowane. Nie podano terminu zamontowania nowego napędu na prototyp PAK FA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.