W Chinach rozpoczęły się testy prototypu pociągu na poduszce magnetycznej, rozwijającego prędkość ponad 600 km/h, zaprojektowanego przez CRRC Changchun. System wykorzystuje wysokotemperaturowe magnesy nadprzewodzące. Pierwsze testy objęły utrzymywanie się składu pociągu nad torem.
To już druga opracowana w Chinach konstrukcja pociągu, który ma rozwijać prędkość roboczą 600 km/h (Chińskie testy pojazdów ultraszybkich, 2022-10-21). Pierwszym był skład zaprojektowany przez CRRC Sifang. 21-metrowy prototyp został pokazany mediom w mieście Czengdu w prowincji Syczuan na początku 2022. Pojazd może rozwijać prędkość 620 km/h.
Standardowe pociągi rozwijają obecnie w ChRL prędkość 350 km/h. Poruszają się na konwencjonalnych torach, których zbudowano już ponad 37 tys. km. Dla porównania – w Polsce pociągi mogą osiągać prędkość 200 km/h na kilku krótkich odcinkach, a standardową wysoką prędkością jest 160 km/h, uzyskiwana na niewielu trasach. Podobnie jest w USA, gdzie koleje jeżdżą ze średnimi prędkościami poniżej 100 km/h.