Ministerstwo Sił Zbrojnych Francji podczas briefingu prasowego ogłosiło, że 1. Pułk Spadochronowy Hussars (1RHP) otrzymał swoje pierwsze pojazdy rozpoznawcze Grizzly. Opracowane zostały przez przedsiębiorstwo Arquus i wywodzą się z rodziny pojazdów Sherpa. Grizzly zaprojektowany został tak, aby zapewnić autonomiczne możliwości infiltracji/eksfiltracji terytorium przeciwnika. Ma to ułatwić gromadzenie istotnych danych wywiadowczych nawet przez kilka dni. Nie podano informacji o kosztach programu.
Do 2030 roku 11. Brygada Powietrznodesantowa (11e Brigade Parachutiste) ma otrzymać około 40 pojazdów Grizzly. Dostawy odbędą się, mimo że ten nowy pojazd nie jest wymieniony w ustawie o programowaniu wojskowym. Grizzly jest przeznaczony przede wszystkim dla wojsk powietrznodesantowych. 2. Pułk Spadochronowy Piechoty Morskiej (2RPIMa) będzie również wyposażony w około dziesięć pojazdów, z których część zostanie rozmieszczona na Reunion, wyspie na Oceanie Indyjskim.
Jest to znaczny progres w stosunku do niełatwych początków programu. W styczniu 2016 francuska Dyrekcja Generalna ds. Uzbrojenia (DGA) poinformowała o starcie programu PLFS (Poids Lourd des Forces Spéciales, ciężki pojazd sił specjalnych). Program ten miał na celu zastąpienie lekkich pojazdów rozpoznawczych i wsparcia (VLRA, Véhicule Léger de Reconnaissance et d'Appui) używanych przez jednostki Dowództwa Operacji Specjalnych (COS, Commandement des Opérations Spéciales).
Pierwsza transza 25 wozów, zaprojektowanych w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, nie spełniła oczekiwań COS. Żołnierze sił specjalnych raportowali o usterkach, które utrudniały eksploatację pojazdów, co doprowadziło do ich zwrotu producentowi. Pomimo wprowadzenia poprawek, wozy, nadal nie spełniały wymagań COS. W związku z tym zdecydowano o przydzieleniu ich komandosom 27. Brygady Piechoty Górskiej (27BIM) i 11. Brygady Powietrznodesantowej (11BP).
Grizzly bazuje na podwoziu Sherpa Light Special Forces prpdukcjo Arquus i obsadzony jest przez 5-osobową załogę. DMC jest równa 11 t, co sprawia, że jest lżejszy niż standardowa Sherpa, a przedział załogi przystosowano do przenoszenia uzbrojenia używanego przez francuskie wojska specjalne, w tym wkm kal. 12,7 mm, km kal. 7,62 mm i ppk. Jest napędzany silnikiem o mocy 265 KM i po drogach utwardzonych rozwija prędkość ok. 110 km/h (Dostawy Griffonów i Jaguarów w terminie, 2022-12-27, Egipski Sherpa Light Scout, 2021-07-05).