Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Sukces Bombardiera

Lotnictwo cywilne, 01 marca 2010

Przedstawiciele Bombardiera poinformowali, że 25 lutego podpisali z Republic Airways Holdings umowę o dostawie 40 regionalnych odrzutowców CS300.

</span>Artystyczna wizja nowej konstrukcji Bombardiera. Mimo zastosowania większej ilości kompozytów, nowych silników Pratt & Whitney PW1000G i bardziej doskonałych kształtów płatowca, co ma zmniejszyć zużycie paliwa o 20% w stosunku do obecnie produkowanych samolotów tej klasy, CSeries nie cieszyły się powodzeniem. Program został nawet chwilowo zawieszony. Na szczęście dla producenta, sprzedaż ruszyła w ubiegłym roku / Rysunek: Bombardier

Republic Airways to holding kilku amerykańskich przewoźników regionalnych, posiadających łącznie 226 samolotów, głównie różnych odmian Embraerów. 25 lutego przedstawiciele przedsiębiorstwa podpisali w największym konkurentem Embraera, kanadyjskim Bombardierem porozumienie o zakupie 40 samolotów odrzutowych CS300, największych z planowanej rodziny CS. Samoloty tego typu, przy długości 38 m i maksymalnej masie startowej 63 t, będą mogły przewozić do 145 pasażerów (standardowo 130) na odległość do 5460 km. Opcja umowy zakłada zakup kolejnych 40 maszyn.

W wersji zamówionej przez Republic Airways, przewidziano 138 miejsc siedzących. Pierwsze dostawy spodziewane są w drugim kwartale 2015. Jednocześnie holding podpisał z Pratt&Whitney 15-letni kontrakt na całkowitą obsługę serwisowo-remontową silników samolotów.

Dla Bombardiera podpisanie umowy jest ogromnym sukcesem. Brak zamówień doprowadził już do zamrożenia programu i dopiero ubiegłoroczne zlecenie Lufthansy na 30 egz. CS100 doprowadziło do wznowienia prac badawczo-rozwojowych. W 2009 udało się jeszcze uzyskać zamówienie Lease Corporation International (LCI), na 20 samolotów CS100 i CS300 (zobacz: Kolejne zamówienie na CSeries). Wraz z ostatnim kontraktem Bombardier uzyskał łączne zamówienie na 90 samolotów, co powinno wystarczyć na 3-4 lata działania linii produkcyjnej CSeries - pierwsze dostawy planowane są na 2013.

Znaczenie uzyskanych zamówień jest tym bardziej istotne, że uzyskano je w okresie załamania sprzedaży wszystkich producentów lotniczych, łącznie z Boeingiem i Airbusem. Także konkurencyjny Embraer odnotował istotne (o 24% od 2008) zmniejszenie portfela zamówień (zobacz: Dalekowschodni tour Phenoma 100).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.