Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dalekowschodni tour Phenoma 100

Lotnictwo cywilne, 12 lutego 2010

Trwa reklamowy lot Phenoma 100 po krajach Dalekiego Wschodu. Po wystawieniu najmniejszego z Embraerów na targach w Indiach i Singapurze, samolot wylądował w Australii.

</span>29 stycznia 2010, niewiele ponad rok od rozpoczęcia dostaw, Embraer przekazał klientowi setnego Phenoma 100. Mimo tego producent musi zdobywać kolejne rynki zbytu. Obecny kryzys spowodował drastyczne zmniejszenie portfela zamówień, z 21,6 mld USD, w połowie 2008, do ok. 16,5 mld USD obecnie, a więc o prawie 24%! Spadek zamówień w segmencie samolotów biznesowych i prywatnych musi być jeszcze większy... / Zdjęcie: Embraer

Bardzo lekki odrzutowiec Phenom 100 (zobacz: Certyfikat Phenoma 100!) sprzedaje się głównie na rynek północnoamerykański: przedsiębiorstwa i obywatele USA to najwięksi odbiorcy samolotów lotnictwa ogólnego na świecie. Niestety, obecny kryzys spowodował załamanie się sprzedaży. Co więcej, pomijając czynniki okresowe, od kilkunastu lat zaznacza się zmniejszenie supremacji Stanów Zjednoczonych, na rzecz wschodzących rynków innych państw, głównie azjatyckich.

Nie może więc dziwić, że Embraer zorganizował reklamowy oblot Phenoma 100 na Daleki Wschód. Jego pierwszym akordem było uczestnictwo odrzutowca w listopadowych targach lotniczych w Indiach. W dniach 2-7 lutego bieżącego roku zaprezentował się na pokazach w Singapurze, by po dwóch kolejnych dniach wylądować w australijskim Perth. W ciągu najbliższych kilkunastu dni odwiedzi jeszcze lotniska w Adelaidzie, Melbourne, Canberze, Sydney, Sunshine Coast, Brisbane, Cairns i Darwin.

Brazylijczycy liczą, że pierwszy Phenom w Australii, spowoduje wzrost zainteresowania konstrukcją na tym coraz bardziej liczącym się rynku. Obecnie zarejestrowanych jest tam 250 odrzutowych i turbośmigłowych samolotów dyspozycyjnych. Liczba tych pierwszych szybko się zwiększa. W 2004 było ich ok. 80, w roku ubiegłym - już 140 egz.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.