Zakład produkcyjny BAE Systems w Barrow-in-Furness opuściła największa sekcja kadłuba przyszłego strategicznego okrętu podwodnego o napędzie jądrowym HMS Dreadnought. Została ona przetransportowana ulicami miasta do hali montażu końcowego Devonshire Dock Hall, gdzie nastąpi połączenie z pozostałymi sekcjami kadłuba i montaż wyposażenia okrętu.
Było to przedsięwzięcie nie realizowane przez oddział BAE Submarines od 30 lat. Ostatni raz dużą sekcję kadłuba transportowano na niskopodwoziowej przyczepie przy budowie okrętu strategicznego HMS Vengeance typu Vanguard. Miała ona 34 m długości. W przypadku obecnie budowanego okrętu sekcja miała długość 22 m.
Hala Devonshire Dock Hall ma długość 260 m, szerokość 58 m i wysokość 51 m. Brytyjczycy podają, że jej rozmiary pozwoliłyby niemal pomieścić Titanica. Obecnie na końcowym etapie budowy znajdują się w niej 2 ostatnie wielozadaniowe OP o napędzie jądrowym typu Astute – HMS Agamemnon i HMS Agincourt. Po nich przyjdzie kolej na okręty strategiczne.
Łącznie dla Royal Navy mają zostać zbudowane 4 jednostki typu Dreadnought. W budowie poza wspomnianym okrętem wiodącym typu znajdują się też przyszłe HMS Warspite i HMS Valiant. Wkrótce mają też ruszyć prace nad HMS King George IV. Pierwszy okręt typu ma wejść do służby na początku lat 2030., zastępując stopniowo jednostki typu Vanguard w zadaniach odstraszania nuklearnego (Ruszyła budowa HMS Warspite, 2023-02-10).