Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Akceptacja Nimroda MRA4

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 marca 2010

Przedstawiciele BAE Systems poinformowali wczoraj, że brytyjskie ministerstwo obrony wydało decyzję o wstępnej akceptacji morskich Nimrodów MRA4 i rozpoczęciu szkolenia załóg.

</span>PA04 - pierwszy samolot wersji produkcyjnej - nad Morzem Irlandzkim. Samolot ma niewiele wspólnego ze starszym modelem MR2. Oprócz gruntownego odmłodzenie płatowca, nowych systemów pokładowych i silników, MRA4 otrzymał nowoczesne urządzenia rozpoznania, opracowywania i przekazywania danych (w tym 80 anten i innych czujników). Producent szacuje, że możliwości zbierania informacji są 20-krotnie większe, niż w MR2 / Zdjęcie: BAE Systems

Kiedy w grudniu 1996 resort obrony zlecił gruntowną modernizację 21 morskich Nimrodów MR2, zakładano, że pierwsze z nich wejdą do służby w 2004. Konieczność faktycznej odbudowy niemal całego płatowca, wymiany silników, awioniki, wraz ze stworzeniem zaawansowanych technicznie systemów rozpoznania, spowodowały jednak poważne opóźnienie, zaś wzrost kosztów - zmniejszenie liczby przebudowanych maszyn. Według umowy z lipca 2006 BAE Systems zobowiązała się do dostarczenia 9 egz. seryjnych (zobacz również: Program Nimroda jest zagrożony).

Pierwszy samolot, który ma wejść do służby, oznaczony PA04 (poprzednie numery przypisano maszynom prototypowym), został oblatany 10 września ubiegłego roku. Dotychczasowy, pozytywny przebieg prób pozwolił wczoraj przedstawicielom RAF ogłosić decyzję o zezwoleniu na rozpoczęcie szkolenia załóg i mechaników oraz wydać wstępną akceptację typu. Osiągnięcie gotowości operacyjnej musi być jednak jeszcze poprzedzone szeregiem dodatkowych prób.

Program testów mógłby być przyspieszony. 8 marca odbył swój pierwszy lot PA05, drugi egz. seryjny. Pozostałe 7 samolotów jest budowane zgodnie z harmonogramem. Niestety, obecne oszczędności budżetowe powodują, że proces przyjęcia ich do służby został opóźniony, tym razem z winy ministerstwa obrony, aż do 2012.

Mimo tego już latem pierwszy z seryjnych Nimrodów zostanie skierowany do docelowej bazy RAF w Kinloss, gdzie niedługo potem powinna zostać ogłoszona jego wstępna gotowość operacyjna. Pozwoli to na szkolenie załóg i mechaników obsług naziemnej w prawie pełnym zakresie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.