Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Warthoga

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 września 2009

Singapurska ST Kinetics zaprezentowała wczoraj swój przegubowy transporter Warthog, czyli zmodernizowaną wersję wozu Bronco, wybranego w ubiegłym roku przez Wielką Brytanię dla swojego kontyngentu w Afganistanie.

19-tonowy Warthog przewozi 16 żołnierzy. Dwukrotnie lżejszy BvS 10 zabiera ich 12. Dzięki temu singapurski wszędołaz, od początku dedykowany jako transporter, a nie - jak w przypadku pojazdów szwedzkich - wóz arktyczny, zapewnia żołnierzom lepszą ochronę przeciwko wybuchom min i ostrzałowi z broni strzeleckiej oraz granatników przeciwpancernych. W warunkach konfliktu afgańskiego, czynniki te okazały się decydujące, by pokonać rodzimego dostawcę / Zdjęcie: ST Kinetics

Na uroczystości, która miała miejsce w zakładach ST Kinetics w Singapurze, obecni byli również przedstawiciele użytkownika, brytyjskiego ministerstwa obrony. Brygadier Ian Simpson potwierdził, że program, realizowany jest zgodnie z planem i założeniami technicznymi.

Londyn zamówił ponad 100 pojazdów tego typu w grudniu ubiegłego roku, w ramach pilnej potrzeby operacyjnej. W pokonanym polu pozostał szwedzki BAE Systems Hagglunds, z kolejnym, nieco większym modelem BvS 10 Viking (zobacz: Bronco potwierdzone). Wartość kontraktu wynosi ok. 150 mln GBP.

Singapurski Bronco, zmodernizowany zgodnie z wymogami użytkownika, otrzymał nazwę Warthog (guziec). Pojazdy zostaną wysłane do Afganistanu i zastąpią chwalone, lecz nieco mniejsze i słabiej chronione Vikingi, które trafią z powrotem do jednostek piechoty morskiej.

W stosunku do modelu bazowego, Warthogi otrzymały wzmocnione opancerzenie, w tym podłogi oraz dodatkowy pancerz prętowy, chroniący przed pociskami kumulacyjnymi z RPG-7. Dla zwiększenia zasięgu zamontowano zewnętrzny zbiornik paliwa. Na dachu, nad stanowiskiem dowódcy, umieszczono kopułę modułu uzbrojenia Platt MR550 Shielded Ring Mount, w które wyposażone są już lżejsze brytyjskie przegubowce BvS 10 Viking, kołowe Saxony, a także amerykańskie transportery LAV 8x8 US Marine Corps i samochody patrolowe klasy MRAP wojsk lądowych - RG-31.

Opancerzone stanowiska zostały dostosowane do całej gamy uzbrojenia, od lekkich karabinów maszynowych Minimi/M249 kalibru 5,56mm, przez km MAG-58/M240 kalibru 7.62mm i wkm M2HB, po automatyczny granatnik Mk 19 kalibru 40mm.

Pierwsze Warthogi trafią do Wielkiej Brytanii pod koniec bieżącego roku. Większość dostaw zostanie zrealizowana w 2010. Powstaną 4 modele pojazdów: transporter bazowy, wóz dowodzenia, sanitarny i zabezpieczenia technicznego.

Obecnie w Singapurze przebywa już 12 brytyjskich żołnierzy, którzy szkolą się w obsłudze wozów. Zostaną oni instruktorami pozostałych członków załóg.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.