Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przygotowania do prezentacji EV-55

Lotnictwo cywilne, 17 marca 2010

Czeska spółka Evektor planuje na 30 marca oficjalną premierą swojego dwusilnikowego samolotu EV-55. Niedługo potem powinien odbyć jego oblot.

</span>Czeski EV-55 przypomina Leta L-410 Turboleta. Ten sam układ górnopłata, rozwiązanie konstrukcji podwozia, podobny nos maszyny. EV-55 jest jednak mniejszy i lżejszy, ma być również nieco szybszy, przekraczając barierę 400 km/h. Podobieństwo wynika z faktu, że większość pracowników Evektora była wcześniej zatrudniona przy produkcji Turboletów... / Zdjęcie: Evektor

Samolot dla 9, maksymalnie 14 pasażerów rozwijany jest w Kunowicach od 5 lat, korzystając ze środków uzyskiwanych przez Evektor ze sprzedaży małych, 2- i 4-osobowych samolotów sportowo-turystycznych: EuroStar SL, SportStar SL i VUT 100 Cobra.

Pierwsze zdjęcia nowej konstrukcji pojawiły się po ubiegłorocznych, grudniowych próbach silników, Pratt & Whitney PT6A-21, o mocy 536 KM każdy. Na 30 marca planowana jest oficjalna prezentacja maszyny, już w docelowym malowaniu i po doposażeniu w nowoczesne systemy awioniczne.

EV-55 ma stanowić konkurencję Cessny 208 Caravan i przejąć część rynku, który zwolni się po zakończeniu służby przez starsze modele lekkich samolotów pasażersko-transportowych z dwoma silnikami tłokowymi, takich jak Britten-Norman Islander, Cessna 402, 404, Piper Navajo czy Chieftain.

Samolot będzie miał maksymalną masę startową 4,6 t., przy ładowności 1824 kg. Jego długość to 14,3 m, a rozpiętość skrzydeł 16,1 m. Prędkość maksymalna szacowana jest na 400-410 km/h. Wnętrze samolotu może być zaaranżowane w wersji pasażerskiej, dla 9-14 osób, transportowej lub kombi. Producent ma nadzieję na sprzedaż 40-50 tych samolotów rocznie (zobacz również: Dwusilnikowiec z Czech).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.