Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fuzja Iberii i BA – już wkrótce

Lotnictwo cywilne, 18 marca 2010

Według doniesień hiszpańskich mediów, 25 marca zarządy Iberii i British Airways zatwierdzą zawarte pod koniec 2009 wstępne porozumienie o fuzji. Pozwoli to na sfinalizowanie transakcji w bieżącym roku.

</span>Prezesi obu linii, po prawej Willie Walsh i Fernando Conte po lewej, w czasie ogłaszania wspólnej deklaracji o fuzji, w ubiegłym roku / Zdjęcie: typicallyspanish.com

Połączenie BA i Iberii ma pozwolić obu podmiotom na zmniejszenie kosztów działalności i połączenie wpływów, głównie w Ameryce Łacińskiej (Iberia) oraz Ameryce Północnej, Azji i Afryce (BA). Fuzja stworzy nowy podmiot - wstępnie nazwany TopCo - o kapitale ok. 5 mld Euro, niewiele tylko mniejszy od Lufthansy. Ok. 430 samolotów obu przewoźników powinno pozwolić na stanie się 3. linią pasażerską na świecie, po Delta Air Lines i American Airlines. Wpisuje się ona w powszechne działania tego typu, przyspieszone znacznie obecnym kryzysem, który stawia mniejszych przewoźników w obliczu poważnych problemów (zobacz: Fuzja British Air i Iberii).

Transakcja nie została jednak natychmiast zatwierdzona z powodu niechęci Iberii - jej władze obawiały się o kondycję finansową brytyjskiego partnera. W 2009 przewoźnik zanotował 150 mln GBP strat. Nie był również w stanie pokonać oporu związków zawodowych przed zmniejszeniem funduszu płac, co miało być jednym z podstawowych sposobów zmniejszenia kosztów (zobacz: Kolejny strajk).

Dlatego doniesienia czwartkowego numeru dziennika Expansion stały się sporą sensacją, świadczącą o usunięciu przeszkód na drodze do fuzji.

Szczegółów informacji prasowych nie udało się potwierdzić oficjalnie. Faktem jest jednak, że obecny prezes Iberii, Antonio Vazquez Romero zapowiedział w lutym podjęcie ostatecznych decyzji w ciągu kilku tygodni i sfinalizowanie transakcji jeszcze w bieżącym roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.