Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Współpraca Lyte i KookieJar

Nowe technologie, Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, Transakcje, 26 grudnia 2023

Szwedzki projektant lotniczej infrastruktury naziemnej – KookieJar, i niemiecko-brytyjski projektant samolotów eVTOL – Lyte Aviation, zawarły umowę o współpracy w budowie modułowych, skalowalnych vertiportów. Mają one służyć do obsługi samolotów z napędem elektrycznym różnej wielkości i przeznaczenia. Będą mogły z nich korzystać zarówno samoloty pasażerskie, jak i transportowe.

Lyte Aviation planuje stworzenie całej infrastruktury naziemnej dla pasażerskich i transportowych samolotów eVTOL, by zoptymalizować ich eksploatację / Ilustracja: Lyte Aviation

W projektowaniu skalowalnych vertiportów KookieJar współpracowała dotąd z Stilfold, stosującą tak zwane origami przemysłowe, polegające na wykorzystaniu robotów do składania płaskich arkuszy blachy po krzywiznach w celu utworzenia mocnych i trwałych konstrukcji przy minimalnej liczbie części. Na początku 2024 szwedzkie przedsiębiorstwo ma ogłosić lokalizację swojego pierwszego operacyjnego vertiportu. Niedawno, wraz z siostrzaną A2M, która specjalizuje się w zarządzaniu ruchem lotniczym, przeprowadziła próby dostaw bezzałogowcami na i z jachtów zacumowanych u wybrzeży Monako.

Lyte Aviation projektuje hybrydowo-elektryczny samolot LA-44 SkyBus do przewozu 40 pasażerów. Na jego bazie ma powstać frachtowiec LA-44C SkyTruck (LYTE Aviation ujawnił SkyBus i SkyTruck, 2023-03-25). Miałby on przenosić ładunki ważące do 4,5 t. Według projektantów, LA-44C ma skrócić czas dostaw o około dwie trzecie w porównaniu z konwencjonalnymi samolotami transportowymi. Jego zasięg ma wynosić do 1000 km. Plan przewiduje uzyskanie certyfikatu typu w 2030.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.