Swiss International Air Lines w okresie świąteczno-noworocznym, czyli między piątkiem 22 grudnia 2023 a wtorkiem 2 stycznia 2024, przewiozły 546 961 podróżnych. Linie te poinformowały, że osiągnęły stabilność rozkładu, czyli odsetek wszystkich lotów zrealizowanych zgodnie z ofertą (choć z możliwymi opóźnieniami) na poziomie 98,5%.
Dla porównania, w poprzednim okresie świąteczno-noworocznym linie Swiss przewiozły 467 955 pasażerów przy stabilności rozkładu na poziomie 99,4%.
Chociaż Swiss były w stanie zrealizować dużą część swoich połączeń w okresie świąteczno-noworocznym zgodnie z planem, to w okresie tym odnotowano szereg opóźnień, a także odwołano 58 lotów. Głównym czynnikiem była tu pogoda, a zwłaszcza silne wiatry, mróz i śniegi, które utrudniały operacje lotnicze. Ponadto Swiss, podobnie jak cała Szwajcaria, borykały się w tym czasie z falą zachorowań na przeziębienie i grypę, przez co wielu pracowników znalazło się na zwolnieniach chorobowych.
Ponad połowa wszystkich odlotów Swiss (58%) została zrealizowana punktualnie, czyli wystartowała w ciągu 15 minut od planowej godziny odlotu. Około 17% lotów dotarło do celu z opóźnieniem przekraczającym 30 minut. Większość opóźnień miała miejsce na lotniskach przed odlotem, ale niektóre z opóźnień udało się odrobić na trasie.
Jeszcze latem ubiegłego roku Swiss ogłosiły, że podejmą szereg działań w celu znacznej poprawy punktualności swoich lotów (Flota Swiss znowu w komplecie, 2023-12-20).