Delta Air Lines poinformowały o zamówieniu maksymalnie 40 nowych samolotów szerokokadłubowych Airbus A350-1000. Dostawy pierwszych 20 odrzutowców mają rozpocząć się w 2026. Linie zawarły również umowę z producentem dotyczącą obsługi silników Rolls-Royce XWB-97, którymi napędzane będą A350-1000.
Dyrektor generalny amerykańskiego towarzystwa Ed Bastian, powiedział, że nowe samoloty zastąpią Boeingi 767. Oczekuje się, że A350-1000 pomogą przewoźnikowi rozwinąć siatkę połączeń w regionie Azji i Pacyfiku, która pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Europą pod względem wzrostu popytu na podróże.
Nowe samoloty będą wyposażone kabiny mające ok. 15% więcej miejsc premium w porównaniu do Boeingów 767 wycofywanych z eksploatacji, takich jak Delta One Suite (z fotelami rozkładanymi na płask), Delta Premium Select i Delta Comfort+. Przewoźnik zaoferuje na ich pokładzie bezpłatne, szybkie Wi-Fi oraz opcje premium dotyczące posiłków i napojów.
We flocie Delta Air Lines znajduje się obecnie 978 samolotów, w tym m. in. 28 A350-900, a portfel zamówień obejmuje 284 samoloty wąskokadłubowe i 48 szerokokadłubowych (w tym 16 A35-900, Kolejne A220 dla Delta Air Lines, 2023-07-14, FIA 2022: Delta zamawiają Boeingi 737-10, 2022-07-18).