Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna katastrofa medycznego Eurocoptera

Lotnictwo cywilne, 25 marca 2010

W katastrofie medycznego śmigłowca Eurocopter AS350 w Tennessee zginęły trzy osoby - pilot i dwie sanitariuszki.

Śmigłowiec Eurocopter AS350B3 przewiózł pacjenta z Decatur County General Hospital w Parsons, skąd wystartował o 4:02, do Jackson-Madison County General Hospital w Tennessee. Stamtąd wracał do bazy w Brownsville. Rozbił się niedaleko celu, na polu pod tą miejscowością, o 7:12 czasu lokalnego i spłonął. Trzyosobowa załoga śmigłowca - 58-letni pilot Doug Phillips i dwie sanitariuszki - 36-letnia Misty Brogdon i 48-letnia Cindy Parker - zginęła w katastrofie. Cindy Parker obchodziła dziś urodziny...

Nie wiadomo, jaka była przyczyna katastrofy. W okolicy szalał sztorm, ale pogoda uspokoiła się przed lotem powrotnym śmigłowca - wiatr się zmniejszył i przestał padać deszcz. Lot był realizowany w warunkach VFR. Lokalni analitycy zwracają uwagę, że wczesny ranek, to pora, w której zdarza się w USA wiele katastrof śmigłowców medycznych.

Rozbity śmigłowiec AS350B3 Astar należał do Hospital Wing - powstałego w 1985 lotniczego operatora medycznego non-profit współpracującego z Methodist Le Bonheur Healthcare, Baptist Memorial Hospital, The MED, St. Francis Hospital w Memphis i Crittenden Memorial Hospital w West Memphis w Arkansas. Jego śmigłowce (4 po katastrofie) operują w promieniu 150 mil od Memphis.

W USA od grudnia 2007 do lutego 2010 w katastrofach 11 śmigłowców medycznych zginęło 41 osób. Do poprzedniej katastrofy medycznego AS350 doszło 14 listopada 2009 (Katastrofa AS350). Również wtedy zginęły 3 osoby. Rozbity wówczas śmigłowiec to należący do Mountain Lifeflight AS350BA nr rej. N5793P wyprodukowany w 1982. Blisko 2 miesiące wcześniej, 25 września rozbił się inny medyczny AS350 (3 ofiary sanitarnego Eurocoptera). Także w tej katastrofie zginęło 3 członków załogi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.