Dziennik Bild, powołując się na źródła w niemieckim ministerstwie obrony, podał, że w niemieckim postępowaniu na nowy pływający transporter opancerzony zwyciężyła Patria CAVS. Tym samym w pokonanym polu został Fuchs 1A9, zmodernizowana i dostosowaną do wymagań współczesnego pola walki odmiana niemieckiego transportera, a także rzadziej wymieniany austriacki Pandur EVO 6×6.
Kontrakt ma zostać podpisany prawdopodobnie w drugiej połowie tego roku. Dostawy mają być szybkie, gdyż pierwsze pojazdy mają być gotowe do odbioru w 2025. Wozy produkowane lokalnie mają pojawiać się już w kolejnym roku. Szacuje się, że Bundeswehrze potrzebne jest od 800 do 1000 takich wozów (90% zamówionych przez Berlin transporterów zbudowanych zostanie w Niemczech). Potrzeby Heer wynikają głownie z konieczności zastąpienia wozów Transportpanzer Fuchs i mają być uzupełnieniem cięższych kołowych Boxerów.
Większość pojazdów dla Bundeswehry budowana ma być w Niemczech. Ma to gwarantować nawiązana 15 lutego br. współpraca z podmiotami niemieckiego przemysłu obronnego: DSL Defence Service Logistics (część KNDS) i FFG Flensburger Fahrzeugbau. Głównym celem partnerstwa jest zaoferowanie fińskiego transportera na rynku naszego zachodniego sąsiada, jego produkcja i obsługa techniczna w Niemczech. Dla Patrii współpraca z niemieckimi przedsiębiorstwami jest nieodzowna, gdyż gdyby chcieli wymienić całą flotę Fuchsów jedynie swoimi siłami mogłoby to zająć ok. 20 lat.
Warto zauważyć, że zwycięstwo przedsiębiorstwa z Finlandii może znacząco wpłynąć na inny program, Spähfahrzeug Next Generation (SpähFz NG – wóz rozpoznawczy następnej generacji). Jego celem jest dostawa następcy Fenneka. Jeśli Finowie zwyciężą w tym przetargu Berlin będzie mógł skorzystać z efektu skali i obniżyć w ten sposób cenę jednostkową pojazdu opierając się o Patrię (Patria 6x6 oferowany Bundeswehrze, 2024-02-15, Niemcy uruchomili program SpähFz NG, 2023-10-23).