Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pyrzowice zwiększają przepustowość

Infrastruktura, Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, 19 czerwca 2024

17 czerwca 2024 pierwsi pasażerowie skorzystali z terminalu D Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach, który – podobnie jak terminal C – pełni funkcję przylotową.

Terminal D został wyposażony w pojedynczy taśmociąg do wydawania bagażu z dwiema nitkami rozładunku o długości 100 m, co umożliwia obsługę do dwóch rejsów jednocześnie / Zdjęcie: Piotr Adamczyk – MPL Katowice

Terminal D, którego ogólna powierzchnia wynosi 1 805 m2 przeznaczono do obsługi niektórych rejsów czarterowych z krajów strefy Schengen. Obiekt został wyposażony w pojedynczy taśmociąg do wydawania bagażu z dwiema nitkami rozładunku o długości 100 m, co umożliwia obsługę do dwóch rejsów jednocześnie. Terminal został uruchomiony w budynku, w którym kiedyś funkcjonował pierwszy terminal towarowy pyrzowickiego lotniska.

Dodatkowa hala przylotów ma pomóc w zapewnieniu odpowiedniego standardu obsługi podróżnych w momentach nasilonego ruchu w szczycie sezonu urlopowego. Jednocześnie zarządzające pyrzowickim lotniskiem Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze cały czas pracuje nad projektem budowy nowego, głównego terminalu pasażerskiego. GTL realizuje bowiem na pyrzowickim lotnisku program inwestycyjny na lata 2024–2028, który obejmuje kilkanaście projektów infrastrukturalnych o łącznej wartości ok. 1,5 mld zł.

Pasażerski terminal D został uruchomiony w budynku, w którym kiedyś funkcjonował pierwszy terminal towarowy pyrzowickiego lotniska / Ilustracja: MPL Katowice

Najważniejszym jego elementem jest budowa głównego terminalu pasażerskiego o powierzchni ok. 50 tys. m kw., który ma być wyposażony w rękawy i być połączony tunelem ze stacją kolejową Pyrzowice Lotnisko. Obiekt ma łączyć funkcje przylotowe i wylotowe. Realizacja tej inwestycji ma umożliwić utrzymanie odpowiedniego standardu obsługi pasażerów w kontekście prognozowanego rosnącego ruchu pasażerskiego. Prognozy GTL SA wskazują, że już w 2028 z siatki połączeń pyrzowickiego lotniska korzystać będzie ok. 7,5 mln pasażerów, a granica 10 mln podróżnych zostanie przekroczona nie później niż w 2033 (20 lat linii Wizz Air w Pyrzowicach, 2024-05-21).

Program inwestycyjny MPL Katowice na lata 2024–2028 obejmuje także budowę czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów, drugiego terminalu cargo, rozbudowę parkingów terenowych i budowę parkingu wielopoziomowego. W planach jest także budowa nowej strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej i nowego zaplecza Działów Eksploatacji i Transportu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.