Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lockheed Martin zmienia barwy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 kwietnia 2010

Po rezygnacji z programu rozwoju śmigłowca prezydenckiego VH-71 Kestler, współuczestnik tego projektu, Lockheed Martin podpisał porozumienie o współpracy z niedawnym konkurentem, Sikorsky Aircraft.

Demonstrator VH-92 w 2004, na kilka miesięcy przed wyborem przez Pentagon konkurencyjnego Kestlera / Zdjęcie: Northrop Grumman

Oba podmioty podpisały wczoraj porozumienie o zawiązaniu grupy przemysłowej, której celem będzie zwycięstwo w przetargu na dostawy śmigłowców dla eskadry prezydenckiej, do tej pory wykorzystującej 30-letnie VH-3 Sea Kingi i nieco młodsze VH-60N WhiteHawki. Jednocześnie Lockheed Martin i Sikorsky odpowiedziały na wstępne zapytanie ofertowe lotnictwa US Marine Corps (w którego skład wchodzi eskadra rządowa HMX-1).

Program o nazwie VXX Presidential Helicopter został bowiem rozpoczęty ponownie. Po raz pierwszy zakończył się wybraniem w 2005 VH-71, czyli pochodnej europejskiego EH/AW101 AgustaWestaland. Liderem zwycięskiej grupy przemysłowej był Lockheed Martin, odpowiedzialny za integrację systemów specjalnych.

Ze względu na przekroczenie terminów i kosztów (28 śmigłowców miało kosztować łącznie nawet 13 mld USD), Pentagon zerwał umowę w ubiegłym roku (zobacz: Kasata programu VH-71). Zaoszczędzone kwoty miały częściowo zostać przekazane na przedłużenie resursów i unowocześnienie obecnie wykorzystywanych maszyn eskadry prezydenckiej.

Nowe porozumienie ma podobny charakter, co umowa z europejskim przedsiębiorstwem. Lockheed Martin będzie głównym integratorem systemu i głównym poddostawcą urządzeń pokładowych. Bez wątpienia wykorzysta przy tym doświadczenia, zdobyte w czasie prac rozwojowych VH-71. Sikorsky - dostawca obu wykorzystywanych obecnie modeli śmigłowców eskadry HMX-1 - będzie natomiast odpowiedzialny za przystosowanie do nowej roli VH-71, pochodnej H-92 Superhawk.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.