Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Londyn kupił szóstego C-17

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 06 grudnia 2007

Brytyjska minister ds. zaopatrzenia i wsparcia obronności, baronowa Taylor, poinformowała że RAF otrzyma w połowie 2008 szósty ciężki samolot transportowy Boeing C-17 Globemaster. Umowę w tej sprawie zawarto 3 grudnia.

Globemaster, który może przewozić do 75 t ładunku, sprawdził się nie tylko w długich lotach z zaopatrzeniem i uzbrojeniem (w tym ze śmigłowcami Chinook i Apache oraz samolotami Tornado F3) dla brytyjskich wojsk na Bliskim i Środkowym Wschodzie czy na Falklandach-Malwinach, ale również w misjach humanitarnych, w tym dla ofiar azjatyckiego tsunami i pakistańskiego trzęsienia ziemi. Brytyjski C-17 dostarczył również pojazd podwodny Scorpio w czasie akcji ratunkowej rosyjskiego batyskafu AS-28 Priz w sierpniu 2005 / Zdjęcie: MO Wlk. Brytanii

2001 Brytyjczycy wydzierżawili od Boeinga 4 C-17, co było konieczne do sprawnego prowadzenia operacji w Afganistanie i Iraku. Umowa przewidywała 7-letni okres leasingu, z możliwością późniejszego zakupu samolotów. W sierpniu 2006 Londyn zdecydował się skrócić okres dzierżawy i zakupił samoloty, jednocześnie podpisując umowę o pozyskaniu kolejnego Globemastera. Zapowiedź zakupu szóstej maszyny tego typu została publicznie złożona przez ministra obrony Desmonda Browne`a 26 lipca 2007.

Podpisana 3 grudnia umowa jest warta 130 mln GBP. Samolot trafi na macierzyste lotnisko Globemasterów w bazie Brize Norton w Oxfordshire latem 2008.

Londyn zdecydował się na taki zakup nie tylko z powodu walorów C-17, ale z faktu opóźnienia dostaw A400M, z 2009 na 2010, a nawet 2011 (zobacz: Program A400M opóźniony o ponad pół roku), co w sytuacji szybkiego zużywania się w intensywnych misjach bliskowschodnich Herkulesów C-130 J i K, TriStarów i VC10 wymusza pozyskiwanie nowych samolotów transportowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.