Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ruch lotniczy niemal normalny

Lotnictwo cywilne, 22 kwietnia 2010

Niemal wszystkie z zaplanowanych na upływający dzień 28 tys. lotów na Starym Kontynencie, odbyły się normalnie. Okęcie pracowało od wczoraj.

Największe porty lotnicze odprawiły nieco więcej samolotów, niż normalnie. Wszystkie miejsca na pokładach zostały wykorzystane przez osoby, które nie mogły skorzystać z transportu lotniczego przez ostatnich kilka dni

Ruch lotniczy nad większością europejskich państw został wznowiony już wczoraj. Jednak ze względu na kilkudniową przerwę i wynikające stąd problemy organizacyjne, wiele lotów opóźniło się lub zostało odwołanych. Dopiero dzisiaj zrealizowano niemal wszystkie z 28 tys. zaplanowanych lotów, w tym 300 transatlantyckich.

Wielu przewoźników wysłało dodatkowe samoloty, by przetransportować setki tysięcy pasażerów, którzy nie mogli skorzystać z ruchu lotniczego po wybuchu islandzkiego wulkanu z 14 kwietnia (zobacz: Eyjafjallajökull daje za wygraną). Linie mają jednak ograniczone możliwości w tym względzie. David Henderson, rzecznik prasowy europejskiego stowarzyszenia przewoźników lotniczych (AEA), przyznał, że przedsiębiorstwa nie mają pomysłu, jak przewieźć szybko tak wielką liczbę osób.

Przykładem jest Hiszpania, w której utknęło 90 tys. turystów. Z lotnisk w tym kraju wystartowało dzisiaj 600 dodatkowych samolotów. Wszystkie maszyny, również rejsowe, miały komplet pasażerów. Mimo tego ciągle dziesiątki tysięcy osób pozostają z dala od domów.

W naszym kraju ruch lotniczy również odbywa się już normalnie. Warszawskie Okęcie odprawiło już wczoraj wszystkie zaplanowane samoloty. Podobnie jak dzisiaj.

Ze względu na silny wiatr, wulkaniczny pył ponownie nasunął się nad północną Europę. Władze lotnicze wprowadziły częściowy zakaz lotów nad Szkocją, północną Norwegią, Szwecją i Finlandią.

Kilkudniowa przerwa w ruchu powietrznym była najgorszym kryzysem lotnictwa pasażerskiego na Starym Kontynencie po II wojnie światowej. Przyniosła straty, szacowane na 2 mld USD, większe nawet od tych, które poniesiono w wyniku bezpośrednich skutków zamachów w USA w 2001.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.