Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Finmeccanica i EADS dla AEJPT

Lotnictwo wojskowe, 26 kwietnia 2010

Finmeccanica i EADS Defence and Security (DS) złożyły wspólną odpowiedź europejskiej agencji EDA, oferując system szkolenia pilotów wojskowych w programie AEJPT.

Włoski M-346 jest obecnie praktycznie jedynym, nowym samolotem szkolenia zaawansowanego, oferowanym przez europejski przemysł. Brytyjskie Hawki mają już długą historię, poza tym Londyn nie jest członkiem programu AEJPT / Zdjęcie: Aermacchi

Oba podmioty poinformowały o fakcie dzisiaj, z ogromnym opóźnieniem - dokumenty przesłano do kierującej programem European Defence Agency (EDA) 15 marca. Wcześniej, w grudniu ubiegłego roku, Finmeccanica i DS zawarły porozumienie o współpracy.

Włoski koncern, przez zależną Alenię Aermacchi, jest producentem oblatanego już samolotu M-346 (zobacz: Pierwsza umowa M-346). EADS rozwijał natomiast konkurencyjny samolot Mako/HEAT, który ostatecznie nie został skierowany do produkcji.

Program Advanced European Jet Pilot Training został rozpoczęty ponad 10 lat temu. Jego celem jest stworzenie wspólnego systemu szkolenia pilotów wojskowych w oparciu o jeden samolot. Początkowo do inicjatywy zgłosiło akces 12 państw. Obecnie pozostało 9, w tym Włochy, Francja, Belgia, Finlandia, Portugalia, Grecja, Hiszpania, Austria i Szwecja.

System ma zostać uruchomiony w 2018 i zapewnić szkolenie dla 170 młodych pilotów rocznie. Wartość ta określa również zapotrzebowanie na nowe samoloty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.