Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Finmeccanica i EADS dla AEJPT

Lotnictwo wojskowe, 26 kwietnia 2010

Finmeccanica i EADS Defence and Security (DS) złożyły wspólną odpowiedź europejskiej agencji EDA, oferując system szkolenia pilotów wojskowych w programie AEJPT.

Włoski M-346 jest obecnie praktycznie jedynym, nowym samolotem szkolenia zaawansowanego, oferowanym przez europejski przemysł. Brytyjskie Hawki mają już długą historię, poza tym Londyn nie jest członkiem programu AEJPT / Zdjęcie: Aermacchi

Oba podmioty poinformowały o fakcie dzisiaj, z ogromnym opóźnieniem - dokumenty przesłano do kierującej programem European Defence Agency (EDA) 15 marca. Wcześniej, w grudniu ubiegłego roku, Finmeccanica i DS zawarły porozumienie o współpracy.

Włoski koncern, przez zależną Alenię Aermacchi, jest producentem oblatanego już samolotu M-346 (zobacz: Pierwsza umowa M-346). EADS rozwijał natomiast konkurencyjny samolot Mako/HEAT, który ostatecznie nie został skierowany do produkcji.

Program Advanced European Jet Pilot Training został rozpoczęty ponad 10 lat temu. Jego celem jest stworzenie wspólnego systemu szkolenia pilotów wojskowych w oparciu o jeden samolot. Początkowo do inicjatywy zgłosiło akces 12 państw. Obecnie pozostało 9, w tym Włochy, Francja, Belgia, Finlandia, Portugalia, Grecja, Hiszpania, Austria i Szwecja.

System ma zostać uruchomiony w 2018 i zapewnić szkolenie dla 170 młodych pilotów rocznie. Wartość ta określa również zapotrzebowanie na nowe samoloty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.