Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paliwo a cena zakupu LCS-1

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 29 kwietnia 2010

Według specjalistów Kongresu USA, koszty paliwa w okresie użytkowania okrętów typu LCS-1 będą wynosić od 8 do 18% wszystkich wydatków, związanych z jednostką.

Bez względu na ostateczny wybór US Navy, kwestia paliwa dla konstrukcji Lockheed Martina lub Austala będzie miała spory wpływ na finanse amerykańskiej marynarki. Jednostki klasy LCS będą stanowiły prawie 20% liczby okrętów USA / Zdjęcie: US Navy

Sprawę wliczenia kosztów paliwa do ogólnych zasad ocen kosztów użytkowania okrętów klasy Littoral Combat Ship, podnieśli parlamentarzyści, reprezentujący interesy stanów, w których ulokowano produkcję i montaż okrętów projektu australijskiego Austala (okręt oferowany jest jednak prze szerszą grupę przemysłową, pod kierownictwem General Dynamics). Niekonwencjonalny trimaran, reprezentowany na razie jedynie przez USS Independence (LSC-2) został niedawno przyjęty do służby w US Navy (zobacz: USS Independence w służbie).

Ze względu na działania zwolenników LCS-2, władze Kongresu zleciły wykonanie analizy kosztów paliwa, odnośnie konkurencyjnego USS Freedom, które są większe, niż w przypadku USS Independence.

Przedstawione wczoraj wyniki świadczą, że koszty paliwa, w całym okresie użytkowania, wyniosą od 8 do 18% wszystkich wydatków.

Analitycy sporządzili zestawienie dla trzech scenariuszy działań. Pierwszy zakłada wykorzystanie maksymalnych prędkości, powyżej 30 w., tylko 3% czasu działań. W takim wypadku cena zakupu będzie wynosiła 66% całkowitych kosztów, a paliwa - 8%.

Drugi, najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada 5-procentowy czas płynięcia z dużymi prędkościami. Koszt zakupu wyniesie wtedy 64%, koszt paliwa 11%.

Trzecia możliwość wiąże się z wykorzystaniem maksymalnej prędkości przez niemal 20% czasu. W takim wypadku cena paliwa wzrośnie do 18%, a zakupu zmniejszy się 58%.

Wyniki te są różnie interpretowane przez zwolenników obu konstrukcji. Popierający Lockheed Martina twierdzą, że koszt paliwa nie odgrywa większej roli. Ich oponenci zwracają jednak uwagę, że okrętów do działań na wodach szelfowych ma być 55 egz. W związku z tym wydatki na paliwo będą istotnym elementem budżetu US Navy i każda oszczędność w tym względzie będzie miała duże znaczenie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.