Pierwszy Boeing 777-300 linii Emirates z unowocześnionym wnętrzem dołączył do floty i wyruszył do Genewy 7 sierpnia 2024 po południu. Całkowita modernizacja samolotu zajęła 37 dni i zakończyła się 4 dni przed planowanym terminem oddania do użytku.
Boeing 777 przeszedł modernizację na początku lipca, a rekonfiguracja samolotu miała na celu zabudowanie nowej kabiny ekonomicznej premium składającej się z 24 foteli ustawionych w układzie 2–4–2. Kremowe skórzane fotele z drewnianymi wykończeniami mają zapewnić większy komfort: rozstaw siedzeń to 38 cali, szerokość – 19,5 cala, a także możliwość odchylenia o 8 cali, co gwarantuje więcej miejsca na relaks podczas podróży.
Fotele i kolorystyka w kabinie klasy biznes zostały ulepszone, aby nawiązywać do jasnych i przestronnych elementów designu A380 Emirates. W kabinie jest 38 miejsc w układzie 1–2–1, każde o szerokości 20,7 cala. Fotele można rozłożyć do pozycji płaskiego łóżka o długości maksymalnej 78,6 cala. W kabinie są cztery rzędy foteli, co zapewnia każdemu pasażerowi bezpośredni dostęp do przejścia. Przy każdym miejscu znajdują się osobisty minibar, stolik do jedzenia lub pracy, liczne gniazdka do ładowania urządzeń i prywatny ekran HD o przekątnej 23 cali, zapewniający dostęp do systemu rozrywki pokładowej.
W nowej kabinie klasy ekonomicznej znajduje się 256 foteli w kolorystyce delikatnej szarości i błękitu. Siedziska mają skórzane zagłówki z regulowanymi panelami bocznymi.
Emirates zmodernizują kolejne 80 Boeingów 777 w ramach inwestycji wynoszącej ponad 3 mld USD. Działania te mają na celu stworzenie najlepszych w branży produktów i podniesienie jakości obsługi pasażerów. Oprócz trasy do Genewy w najbliższych tygodniach zmodernizowane Boeingi 777 będą latać do Tokio-Haneda i Brukseli. Kolejne połączenia zostaną ogłoszone wkrótce.
Prace remontowe Boeinga 777 zostały zrealizowane przez zespół 175 inżynierów i techników w Emirates Engineering w Dubaju. Zmodernizowanie pierwszego samolotu maszyny zajęło 37 dni i trwało 18 000 rbh. Do prac użyto łącznie: 330 m2 wykładzin, 340 arkuszy laminatu, 743 m2 skóry na fotele w klasie pierwszej, biznes i ekonomicznej premium, 800 m tkaniny na fotele w klasie ekonomicznej i 300 l farby (Emirates SkyCargo zamawiają dodatkowe Boeingi 777F, 2024-07-18, Emirates partnerem turnieju Wimbledon, 2024-07-02, Nowy salonik Emirates na CDG, 2024-06-25).