Władze linii Ryanair ogłosiły, że zimą 2024 zmniejszą oferowanie na lotnisku Warszawa-Modlin o 50%. Decyzja ta wynika z niepowodzenia trwających ponad rok negocjacji z zarządem portu, dotyczących uzyskania konkurencyjnej bazy kosztowej.
Irlandzkie towarzystwo będzie nadal obsługiwać 22 trasy z/do Modlina, a także 6 połączeń z/na Lotnisko Chopina w sezonie zimowym 2024/2025. Cięcia te oznaczają zmniejszenie liczby samolotów Ryanair bazujących w Modlinie z 5 do 4 od końca października br. Część tego ruchu pasażerskiego zostanie przeniesiona na nowe trasy i nową przepustowość na Lotnisku Chopina.
Ryanair będzie kontynuował negocjacje z nowym zespołem zarządzającym lotniskiem Warszawa-Modlin, który ma zostać powołany w połowie września br. Jednak jeśli nie zostanie osiągnięte porozumienie dotyczące konkurencyjnej bazy kosztowej, zbliżonej do tych oferowanych na innych lotniskach w Polsce, Ryanair nie będzie zwiększać liczby połączeń na lotnisku Warszawa-Modlin.
Jak mówi dyrektor handlowy Ryanair Jason McGuinness negocjacje z zarządem i radą nadzorczą lotniska Modlin w sprawie niskokosztowej umowy, która umożliwiłaby Ryanair dalszy wzrost liczby pasażerów w Modlinie trwały ponad rok. Jego zdaniem zarząd Modlina próbuje narzucić irlandzkim liniom opłaty o wysokości zbliżonej do obowiązujących w głównych portach lotniczych.
Jednocześnie McGuinness wyraża nadzieję, że nowy zarząd Modlina zawrze nową długoterminową umowę dotyczącą rozwoju/kosztów irlandzkich linii na tym lotnisku, co pozwoli na powrócenie do poprzedniego poziomu oferowania (Zdalna wieża w Modlinie, 2024-04-04, Ryanair ogłasza letni rozkład z Polski, 2024-01-30).