Birdon America finalizuje w Denver proces produkcji pierwszych sześciu łodzi pomocniczych Bridge Erection Boat. Wkrótce będą mogły zostać przekazane Koninklijke Landmacht (wojskom lądowym Holandii), co jest planowane pod koniec września. Łodzie będą stanowić element zestawów mostów pontonowych Improved Ribbon Bridge (IRB).
Łodzie BEB pierwszej transzy zostaną dostarczone wraz ze zintegrowanym wsparciem logistycznym. Obejmie on instrukcje, programy szkoleniowe, które są już bliskie wykonania. Z pomocą tych elementów Birdon przeprowadzi szkolenia żołnierzy by mogli bezpiecznie i efektywnie eksploatować łodzie. Szkolenie zaplanowano na I kw. 2025.
Przygotowując się do dostawy Birdon zorganizowało w lipcu br. spotkanie z personelem Koninklijke Landmacht odpowiedzialnym za zakupy. W ten sposób przeprowadzono weryfikację postępów produkcji i spełnienie wymogów jakości. Podczas spotkania przeprowadzono próby morskie pierwszej łodzi o numerze burtowym 007.
Rolą BEB jest zapewnianie napędu i stabilizacji mostom pontonowym i budowanym na ich bazie promom. Łodzie mogą działać w różnych środowiskach i wodach słodkich, półsłonych i słonych. Załogę BEB stanowią 2 osoby. Napędza je pędnik NAMjet zapewniający prędkość do 24 w. Łodzie dla Holandii są wyposażone w unowocześnione systemy ułatwiające implementację nowych technologii.
Holandia zamówiła mosty IRB z łodziami pomocniczymi w lipcu 2023. Umowę podpisano z General Dynamics Land Systems – Bridge Systems. Dostawy mają zostać zrealizowane w trzech transzach w latach 2024-2025 (Mosty IRB dla Holandii, 2023-07-21).