Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zgoda na fuzję United i Continental

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 03 maja 2010

Dwie amerykańskie linie lotnicze - United i Continental uzgodniły warunki połączenia poprzez wymianę akcji wartych 3,7 mld USD. Powstaną w ten sposób największe linie lotnicze świata.

Na razie informacja o zgodzie na połączenie United Airlines i Continental Airlines jest nieoficjalna. Ale agencje podają już warunki, na których ma dojść do fuzji za zgodą zarządów obu spółek. Będzie to wymiana akcji o wartości 3,7 mld USD. Powstała w ten sposób spółka będzie miała wartość 8,3 mld USD, a jej kapitalizacja sięgnie 6,8 mld USD ocenia Financial Times. Dziś United i Continental zajmują trzecie i czwarte miejsce na rynku przewozów lotniczych w USA. Po połączeniu powstaną największe linie lotnicze na świecie.

Połączona spółka, z siedzibą w Chicago, będzie posługiwać się nazwą rynkową United. Prezesem kompanii zostanie Jeff Smisek z Continental, a przewodniczącym rady dyrektorów Glenn Tilton z United.

Według szacunków analityków, fuzja pozwoli zaoszczędzić obu liniom do 2013 ok. 1,2 mld USD. Dziś linie obsługują 370 kierunków w 59 krajach. Dysponują łącznie 673 samolotami, zatrudniając ponad 87 tys. ludzi. Sumaryczny przychód United i Continental wynosi 29 mld USD.

To kolejna w ostatnich latach fuzja amerykańskich przewoźników lotniczych. W 2008 połączyły się Delta Airlines i Northwest Airlines, tworząc największe linie w USA. Już wówczas toczyły się rozmowy na temat fuzji United i Continental, które zostały jednak zerwane. Wrócono do nich, początkowo także z udziałem US Airways, w kwietniu 2010.

W obecnej dekadzie na świecie doszło już do wielu fuzji wśród przewoźników lotniczych. W 2001 Japan Airlines przejęły Japan Air System, a Air Canada wykupiły bankrutujące Canadian Airlines. W tym samym roku American Airlines przejęły przeżywające trudności finansowe legendarne TWA. W 2004 Air France przejęły holenderskie KLM. Rok później bankrutujące US Airways zostały przejęte przez mniejsze America West Airlines, ale zachowały starą nazwę. Kolejne dwa lata trwały zakończone niepowodzeniem rozmowy nowej kompanii o fuzji z United. W 2009 kilku przejęć dokonała niemiecka Lufthansa (przejęła m.in. Austrian Airlines, Lufthansa kupuje Austrian Airlines). 4 kwietnia 2010 umowę o połączeniu podpisały British Airways i Iberia (Fuzja British Airways i Iberii).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.