Szwedzka Försvarets materielverk (FMV, Administracja ds. zakupów materiałowych) zleciła General Dynamics Land Systems Europe dostawę czwartej partii mostów pontonowych Amfbro 400 (szwedzkie oznaczenie mostów M3). Wartość kontraktu to ok. 470 mln SEK (175,6 mln PLN).
Jak podano, najnowsza partia będzie liczyć 9 systemów mostowych wraz częściami zamiennymi. Zamówienie złożono na bazie wykorzystania opcji ujętej w pierwszym kontrakcie z 2022. Pierwsze systemy zamówione 2 lata temu powinny trafić do Försvarsmakten (szwedzkich sił zbrojnych) przed końcem tego roku.
Zestawy Amfbro 400 pozwolą Försvarsmakten na budowę przepraw przez przeszkody wodne w postaci mostów i promów. Dotychczas pozyskany sprzęt ma pozwalać na budowę przepraw o łącznej szerokości 400 m.
Mosty tego typu charakteryzują się nośnością MLC 85 dla pojazdów gąsienicowych i MLC 132 dla pojazdów kołowych, pozwalając na poruszanie się najcięższych wozów bojowych, w tym czołgów podstawowych. Wyróżniają się też krótkim czasem rozstawiania. Producent deklaruje, że budowa 100-m przeprawy zajmuje ok. 10 minut. M3 są kompatybilne z mostami IRB i SRB (Dodatkowe mosty M3 dla Szwecji, 2024-03-15).