Tanie linie lotnicze EasyJet poinformowały, że 4 września 2024 zawarły z kalifornijskim start-upem JetZero o współpracy w rozwoju samolotu pasażerskiego z rozmytym kadłubem (BWB, blended-wing-body), którego napęd mógłby być zasilany paliwem wodorowym. Ma on zapewnić redukcję spalania paliwa i emisji gazów cieplarnianych do 50% w porównaniu z tradycyjnymi samolotami pasażerskimi. Samolot przewożący do 250 pasażerów miałby konkurować z Boeingami 757 i 767 oraz Airbusem A330.
EasyJet zapowiedział, że podzieli się z JetZero doświadczeniami ze współpracy z Airbusem i Rolls-Royce w ramach brytyjskiego sojuszu Hydrogen in Aviation.
JetZero rozwija projekt samolotu z BWB od 2021 przy wsparciu Departamentu Obrony USA i NASA. Start-up planuje zbudować i oblatać pełnowymiarowy demonstrator technologii w 2027 w ramach kontraktu z US Air Force o wartości 235 mln USD (Kontrakt USAF na BWB dla JetZero, 2023-08-17). Pentagon bierze pod uwagę koncepcję BWB poszukując nowego samolotu transportowego i zbiornikowca do tankowania w powietrzu.
Demonstrator ma być napędzany silnikami Pratt & Whitney Geared Turbofan (GTF). Dopiero po kolejnych modyfikacjach będą testowane rozwiązania wykorzystujące ogniwa paliwowe zasilane wodorem.