Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ślady ataku torpedowego

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 06 maja 2010

Według nieoficjalnych informacji, we wraku zatopionej korwety Cheonan znaleziono materiał wybuchowy i resztki torpedy. Ministerstwo obrony zaprzecza tym doniesieniom.

Rufowa część okrętu została wydobyta na powierzchnię jako ostatnia, pod koniec ubiegłego miesiąca

Cheonan zatonął w wyniku silnej eksplozji 26 marca (wieczorem 25 marca czasu miejscowego), w rejonie wyspy Baengnyeong. Straż przybrzeżna i jednostki marynarki wojennej uratowały 58 oficerów i marynarzy.

Przyczyna katastrofy nie jest jeszcze szczegółowo zbadana. W pierwszym etapie badań śledczy przychylali się do teorii o wybuchu starej miny morskiej (zobacz: Mina przyczyną zatopienia Cheonana?), zbiegiem czasu coraz częściej mówiono jednak o możliwości ataku torpedowego.

Pod koniec kwietnia Kim Tae-young, południowokoreański minister obrony poinformował, że za najbardziej prawdopodobną tezę zatopienia okrętu uznaje się atak torpedowy. Po wydobyciu rufowej części okrętu śledczy stwierdzili bowiem, że zniszczenia wywołał wybuch za burtą, podobnie jak w wypadku eksplozji części ciężkich torped (zobacz: A jednak torpeda?).

Wczorajsze doniesienia gazety Dong-A Ilbo potwierdzają tę tezę. Jeden z zachowujących anonimowość członków komisji dochodzeniowej miał stwierdzić, że wewnątrz wraku odkryto ślady materiału wybuchowego głowicy torpedy oraz aluminiowe elementy - fragmenty kadłuba torpedy.

Minister Tae-young częściowo zaprzeczył tym rewelacjom. Potwierdził fakt odnalezienia aluminiowych fragmentów. Stwierdził jednak, że śledczy nie ustalili, czy przyczyną wybuchu była torpeda. Konkluzje z pracy komisji, która - jak się okazało - ma międzynarodowy skład, będą ogłoszone w połowie maja.

Władze Korei Północnej stale zaprzeczają udziałowi z katastrofie. Mimo tego, ich oponenci z południa coraz wyraźniej, choć jeszcze nie oficjalnie, sugerują, że ich korweta została celowo zatopiona.

Władze w Seulu zapowiedziały, że wyciągną konsekwencję wobec sprawców. Powszechnym jest jednak przekonanie, że w przypadku ustalenia, że korweta zatonęła w wyniku ataku torpedowego, Republika Korei nie zaatakuje okrętu KRL-D, ale postawi sprawę na forum Zgromadzenia Ogólnego i Rady Bezpieczeństwa ONZ.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.