Start-up Bye Aerospace z Kolorado rozpoczął budowę prototypu produkcyjnego numer 0001 dwumiejscowego elektrycznego samolotu treningowego eFlyer 2. Program jego rozwoju jest opóźniony o około 3 lata w stosunku do pierwotnych planów. Powodem opóźnienia były problemy ze zgromadzeniem środków finansowych przez producenta.
Teraz przedstawiciele Bye Aerospace twierdzą, że eFlyer 2 jest na dobrej drodze do uzyskania certyfikatu FAA Part 23. Samolot miałby wejść do użytku komercyjnego w ciągu najbliższych 24-30 miesięcy. By to osiągnąć start-up uruchomił kolejną rundę finansowania – serii C. Jego szefowie twierdzą, że są zadowoleni z zainteresowania inwestorów.
Do tej pory Bye Aerospace zbudował demonstrator technologii eFlyer 2. Samolot koncepcyjny, nazwany Sun Flyer, został oblatany w 2018. Przez 3 lata wykonał ponad 100 lotów. Pozwoliły one na wyciągnięcie wniosków potrzebnych do zaprojektowania prototypu 0001.
Bye Aerospace stale zdobywa zamówienia na eFlyer 2 i 4-miejscowy eFlyer 4 (KLM Flight Academy zamówiła 14 eFlyer, 2021-09-25). Portfel zamówień na te dwa modele obejmuje 893 samoloty o wartości 570 mln USD (Zamówienia na 340 eFlyer, 2023-10-13). Jest mniej więcej równo podzielony między zamówienia bezzwrotne, zabezpieczone depozytem, i zobowiązania poparte listami intencyjnymi. Na razie start-up nie wybrał jeszcze lokalizacji zakładu produkcyjnego.