Australijskie linie Qantas zakończyły eksploatację Boeingów 717. Ostatni z nich, noszący znaki rejestracyjne VH-YQS (nr ser. 55179 ) i nazwę Great Otway National Park, wykonał ostatni lot 26 października 2024, na trasie z Sydney do Canberry, gdzie wylądował około godziny 18:00 czasu miejscowego.
Boeing 717 narodził się jako McDonnell Douglas MD-95, wywodzący swój rodowód w prostej linii od słynnego DC-9. Po przejęciu przez Boeinga wszystkich aktywów MDD w 1997 okazało się, że prawie wszystkie programy samolotów pasażerskich opracowywanych w zakładach w Long Beach w Kalifornii zostaną zakończone, za wyjątkiem właśnie MD-95.
W konstrukcji Boeinga 717 szeroko wykorzystano elementy sprawdzone już podczas eksploatacji serii MD-80/90 i MD-11. Zachowano także pierwotny układ aerodynamiczny, z silnikami zamontowanymi po bokach tylnej części kadłuba i usterzeniem w układzie T. Struktura samolotu została zaprojektowana tak, aby był on zdolny do wykonania dziennie 8 – 12 lotów, których czas trwania nie przekracza 1 godziny. Boeing 717 był nazywany pieszczotliwie Mad Dog (ang. szalony pies) ze względu na inicjały MD, a także hałas emitowany przez silniki.
Ogółem wyprodukowano 156 Boeingów 717. Ostatni z nich, VH-YQW (The Tassie Devil), ujrzał światło dzienne w lutym 2006. Pierwsze samoloty tego typu trafiły do Qantas w 2001, gdy Grupa przejęła Impulse Airways i latały w barwach QantasLink. Ogółem przewoźnik eksploatował 23 samoloty tego typu. W maju 2004 przebudowano 14 z nich dla potrzeb Jetstar, a następnie ponownie przekazano QantasLink. Obecnie ich miejsce zajmują Airbusy A220-300 (Pierwszy A220 dla Qantas, 2023-12-19).
Obecnie tylko dwie linie lotnicze posiadają Boeingi 717. Delta Air Lines mają ich 88 (w tym 16 zmagazynowanych), a Hawaiian Airlines – 19 ( w tym trzy zmagazynowane).