MagniX z siedzibą w Waszyngtonie zakończyło naziemne testy elektrycznego zespołu napędowego (EPU, electric propulsion unit) Magni650. Realizowano je na NASA Electric Aircraft Testbed (NEAT) w Sandusky w stanie Ohio. W czasie testów symulowano warunki lotu na wysokości 9 km przy maksymalnej ciągłej mocy wyjściowej 700 kW.
Testy były częścią przygotowań EPU do fazy prób w locie w ramach programu NASA Electrified Powertrain Flight Demonstration. Będą one obejmować instalację układu napędowego Magni650 zamiast jednego z czterech silników turbośmigłowych w samolocie de Havilland Dash 7 (Dash 7 z napędem hybrydowo-elektrycznym, 2024-08-25). Jego loty mają rozpocząć się w 2026.
W kolejnych fazach prób w wycofanym z eksploatacji 40-osobowym samolocie pasażerskim ma zostać zainstalowany drugi EPU. MagniX i NASA badają bowiem opcje elektryfikacji dużych samolotów w celu wprowadzenia ich do lotów komercyjnych pod koniec dekady. Według MagniX, Dash 7, operujący z dwoma EPU, będzie miał zużycie paliwa mniejsze o około 40% od wersji standardowej.