Demonstrator technologii, hybrydowy śmigłowiec Sikorsky X2 osiągnął w czasie ostatniej próby prawie 300 km/h. X2 ma docelowo osiągnąć ponad 460 km/h.
X2 jest jednym z dwóch maszyn eksperymentalnych, które mają doprowadzić do stworzenia najszybszych na świecie, seryjnie produkowanych śmigłowców. Podobne prace prowadzi Piasecki Aircraft Co.(PiAC) ze X-49A Speedhawkiem, czyli przebudowanym SH-60B Blackhawkiem (zobacz również: Zmarł Frank Piasecki). Działania te finansowane są przez Pentagon.
Oblot X2 odbył się w sierpniu 2008 (zobacz: Pierwszy lot X2), 3 lata po rozpoczęciu programu. Według obliczeń konstruktorów, zastosowany układ napędowy powinien pozwolić na osiągniecie prędkości przelotowej ok. 460 km/h, a więc mniej więcej dwukrotnie wyższej, niż większości standardowych śmigłowców i o ok. 60% wyższej niż maszyn uderzeniowych.
X2 ma maksymalną masę startową 3,5 t i jest napędzany silnikiem LHTEC T800 o mocy 1300-1800 KM.
Dotychczasowy rekordzista wśród seryjnie produkowanych maszyn, brytyjski Westland Lynx, osiągnął prędkość maksymalną 400,87 km/h. Był to jednak egzemplarz testowy. Przy maksymalnej masie startowej ok. 5,3 t (dla standardowej maszyny), zastosowano w nim dwa wzmocnione silniki Rolls-Royce Gem 60 o szacunkowej mocy ok. 1500 KM każdy.