Manta Aircraft ogłosiła, że rozpoczyna budowę prototypu 6-miejscowego hybrydowo-elektrycznym samolotu VTOL Ann6. Jego pełnowymiarową makietę europejskie przedsiębiorstwo zaprezentowało na niedawnym China Airshow w Zhuhai (Prezentacja Ann Plus, 2024-11-01). Teraz zespół inżynierów Manta skupi się na dopracowaniu układu napędowego, który składa się z 8 wentylatorów kanałowych napędzanych silnikami elektrycznymi. Te są zasilane akumulatorami ładowanymi zespołem z silnikiem turbinowym.
Układ napędowy Ann6 został opatentowany. Według Manta Aircraft, zapewnia on nie tylko dobre parametry lotne, ale także wygodny dostęp do kabiny i przedziału bagażowego. Obecnie Manta przygotowuje stanowisko testowe do prac nad awioniką i integracją systemów.
Oblot prototypu Ann6 jest planowany na połowę 2026. Potem ma odbywać się proces certyfikacyjny. Rozpoczęcie lotów komercyjnych przez seryjne samoloty zaplanowano na koniec 2028.
W zależności od tego, czy Ann6 będzie operować w trybie VTOL, czy krótkiego startu i lądowania, ma mieć zasięg od 295 do 985 km. Jego prędkość przelotowa ma wynosić około 235 km/h. Seryjne samoloty mają służyć nie tylko do transportu pasażerów, ale także wsparcia instalacji energetycznych na morzu oraz lotów ratunkowych.