easyJet i ich partner Mankiewicz Aviation Coatings, z którym przewoźnik współpracuje już od 15 lat, opracowali nowy system pozwalający na zmniejszenie ilości farby potrzebnej do malowania samolotów pasażerskich. Rozwiązanie to zostało już zastosowane podczas malowania 38 samolotów easyJet i do 2030 ma być stopniowo wdrożone w całej flocie przewoźnika.
Malowanie samolotów wykonały warsztaty w Maastricht, należące do o zajmującego się wykonywaniem konserwacji, napraw i remontów samolotów przedsiębiorstwa MAAS Aviation z siedzibą w Dublinie.
Chociaż lżejsza powłoka ma stosunkowo niewielki wpływ na masę samolotu, redukując ją tylko o 27 kg, to w połączeniu z innymi metodami zmniejszania zużycia paliwa i zastosowana w całych flotach, może stanowić kolejny krok w redukcji emisji CO2 wytwarzanego przez samoloty pasażerskie.
Według easyJet zastosowanie nowej farby w całej flocie tego przewoźnika ma pozwolić na roczną redukcję zużycia paliwa o 1296 t, co ma przełożyć się na zmniejszenie emisji CO2 o 4095 t (w odniesieniu do stanu przyszłej kompletnej floty w 2029).
Od czasu uruchomienia planu działania na rzecz osiągnięcia zerowej emisji netto dwa lata temu, easyJet pracują nad poszukiwaniem rozwiązań, które pomogą zdekarbonizować lotnictwo. W ramach tych działań wdrożyły one m.in. we wszystkich używanych przez siebie samolotach technologię optymalizacji profilu zniżania (Descent Profile Optimisation), a w kompatybilnych z nią, nowszych samolotach także technologię ciągłego zniżania podczas podejścia do lądowania (Continuous Descent Approach). Osiągnęły też kolejną rekordową redukcję intensywności emisji CO2 w roku fiskalnym 2024 w porównaniu z rokiem bazowym zerowej emisji netto w 2019 (Plany easyJet na 2025, 2024-12-13, easyJet rozbudowują zaplecze szkoleniowe, 2024-11-29).