Generalny Urząd Lotnictwa Cywilnego (GCAA) Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) zatwierdził przygotowany przez Skyports (Skyports i Eve UAM razem w Japonii, 2022-02-19) projekt techniczny pierwszego komercyjnego vertiportu dla operacji latających taksówek eVTOL w Dubaju. Skyports, z siedzibą w Londynie, współpracuje z kalifornijską Joby Aviation w celu utworzenia w 2026 sieci infrastruktury naziemnej potrzebnej do uruchomienia komercyjnych operacji z 4-miejscowymi samolotami eVTOL. W ubiegłym roku władze Dubaju przyznały Joby wyłączne prawa do prowadzenia w tym emiracie usług latających taksówek eVTOL przez 6 lat.
Joby zamierza ukończyć certyfikację typu samolotu JAS4-1 do końca 2025. GCAA zobowiązał się do zatwierdzenia wstępnej zgody FAA na mocy istniejących umów dwustronnych.
Sieć infrastruktury naziemnej dla taksówek eVTOL ma początkowo składać się z czterech vertiportów wokół Dubaju, każdy z dwoma platformami startowymi oraz ładowarkami elektrycznymi. W listopadzie 2024 Skyports i Joby rozpoczęły budowę pierwszego obiektu w pobliżu międzynarodowego lotniska w Dubaju (Dubai International Vertiport, DXV). Pozostałe trzy mają zostać zbudowane w Palm Jumeirah, Dubai Downtown i Dubai Marina.
W projektowaniu DXV Skyports (Skyports i Eve UAM razem w Japonii, 2022-02-19)i Joby współpracowały z Dubai Roads and Transport Authority. Projekt obejmuje trzypiętrową budowlę o powierzchni 3,3 tys. m2 sąsiadującą z parkingiem dla samochodów. Sieć takich skalowalnych vertiportów ma całkowicie zmienić sposób podróżowania w rejonie dużych aglomeracji. Opracowanie nowych ram regulacyjnych jest kluczowym krokiem w tym kierunku.