W 2024 w porcie lotniczym Gdańsk obsłużono łącznie 6 714 149 pasażerów, czyli o 13,7% więcej w 2023, i zrealizowano 56 839 operacji lotniczych, czyli o 14,8% więcej niż w 2023, bijąc tym samym dotychczasowe rekordy. Wypracowano też najlepszy w historii wynik przychodów ze sprzedaży, wynoszący 297,8 mln zł, czyli o 22,1% więcej niż w 2023. Roczne średnie wypełnienie samolotów wynosiło 81,1%.
W 2024 gdańskie lotnisko, które pod względem liczby obsłużonych pasażerów znalazło się na trzecim miejscu w Polsce (po Lotnisku Chopina i MPL Kraków-Balice) odnotowało prawie 53,8 mln zł zysku ze sprzedaży, czyli o 9,6 mln (27,1%) więcej niż w 2023.
Wypracowany zysk netto wyniósł wprawdzie tylko 19,6 mln zł, czyli o 53,3% mniej niż w 2023, ale wiązało się to z wykorzystaniem części zasobów do założenia rezerwy finansowej w kwocie 20 mln zł na potrzeby odszkodowań dla mieszkańców za hałas generowany przez lotnisko.
Najpopularniejszymi kierunkami w ubiegłym roku były: Londyn (525 625 pasażerów), Oslo (476 880), Kopenhaga (391 607), Sztokholm (345 090), Warszawa (285 863), Amsterdam (218 560), Hamburg (180 734), Bergen (176 511), Dortmund (158 692) i Stavanger (147 880).
Największy udział w ruchu regularnym na gdańskim lotnisku w 2024 odnotował Wizz Air, który obsłużył 45,2% pasażerów. Na drugim miejscu znalazł się Ryanair (35,2%), na trzecim PLL LOT (4,8%), a na kolejnych Lufthansa (4,5%), KLM (3,6%), SAS (2,8%), Norwegian (2,5%), Finnair (0,6%), SWISS (0,4%), Eurowings (0,3%) i Jet2 (0,1%). Łączny udział przewoźników niskokosztowych wyniósł 83%, a tradycyjnych 17%.
W ciągu całego 2024 w ofercie gdańskiego lotniska znalazły się w sumie 92 połączenia w ruchu regularnym, do 25 krajów w Europie, realizowane przez 11 linii lotniczych.
Wśród nich znalazły się nowe trasy Wizz Air na Maderę, do Rzymu-Fiumicino, Walencji i Mediolanu-Malpensy oraz wykonywane przez Ryanaira loty do Rzymu-Ciampino, Brindisi i Skelleftea. Po kilkuletniej przerwie powróciły też wykonywane przez Finnair rejsy do Helsinek, W grudniu 2024 linie Jet2com wykonywały też loty z Manchesteru i Birmingham, dedykowane turystom, chcącym odwiedzić Gdańsk i tutejszy jarmark bożonarodzeniowy.
Trendem, który w 2024 bardzo umocnił się na gdańskim lotnisku był dynamiczny rozwój rynku czarterowego, który stał się głównym czynnikiem wzrostu ruchu w ubiegłym roku.
W 2024 w ruchu nieregularnym, głównie czarterowym, gdańskie lotnisko obsłużyło 640 480 pasażerów, czyli o 48,7% więcej niż w 2023, a najpopularniejszymi kierunkami w tym segmencie lotów były Turcja (251 740 pasażerów), Egipt (121 947) i Grecja (121 620). Na dalszych miejscach znalazły się: Tunezja (37 187), Hiszpania (27 267), Bułgaria (24 156), Albania (18 010), Cypr (7 558), Czarnogóra (6 650), Tanzania (3 421) i Dubaj (515).
W 2024 na gdańskim lotnisku obsłużono w łącznie 11 681 t cargo, czyli o 1,7% więcej niż w 2023 (Jet2.com wylądowały w Gdańsku, 2024-12-04, 6 mln pasażerów w Gdańsku, 2024-11-28).