Kanadyjska linia lotnicza Nolinor Aviation z siedzibą w Montrealu zamówiła nieokreśloną liczbę samolotów cargo z rozmytym kadłubem Kona projektowanych przez start-up z San Diego Natilus (Ameriflight zamówiło 20 Natilus Kona, 2023-01-28). Samoloty tego typu mają być opcjonalnie pilotowane. Nolinor Aviation zamierza używać Kona do zdalnych operacji cargo w kanadyjskich Terytoriach Północno-Zachodnich i prowincjach Nunavut, gdzie wzrost działalności górniczej doprowadził do zwiększenia popytu zarówno na loty pasażerskie, jak i cargo.
Kona ma przewozić 3,8 tony ładunku na odległość 900 mil morskich (ponad 1600 km). Projektowana rozpiętość jego skrzydeł wynosi ok. 25 m. Dzięki układowi z rozmytym kadłubem samolot oferuje ponad dwukrotnie większą przestrzeń ładunkową niż podobnej wielkości transportowce zbudowane w układzie klasycznym. Napędzany dwoma silnikami Pratt & Whitney Canada PT6A-67D Kona ma też spalać o 30% mniej paliwa.
Dla nabywców ważne są też mniejsze wymagania serwisowe Kona. Dzięki temu, że silniki są umieszczone z tyłu nad skrzydłami samolotu, zasysają mniej zanieczyszczeń z pasów startowych niż w klasycznych samolotach, w których silniki znajdują się pod skrzydłami.
Nolinor Aviation ma tylko jedną bazę w Terytoriach Północno-Zachodnich na lotnisku Yellowknife oraz bazy satelitarne w Edmonton i Winnipeg. Dysponuje 9 samolotami Boeing 737-200, które można skonfigurować do przewozu 119 pasażerów lub 13,5 t ładunku. Mogą one operować z nieutwardzonych pasów startowych. Ta możliwość jest kluczowa dla operacji na niezurbanizowanych terenach północnej Kanady, gdzie infrastruktura jest ograniczona, a samoloty często startują i lądują na ziemi, żwirze lub lodzie. Do startu ma wystarczyć pas o długości 800 m.