Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USA blokują Tu-204 dla Iranu

Lotnictwo cywilne, 10 czerwca 2010

USA nie zgadzają się na sprzedaż Iranowi 5 samolotów pasażerskich Tu-204SM napędzanych rosyjskimi silnikami z amerykańskimi komponentami. Poinformowano o tym na ILA 2010.

O piśmie otrzymanym od kompanii Pratt & Whitney poinformował prezes OAK Aleksiej Fiedorow na trwającym w Berlinie salonie lotniczym ILA 2010. Amerykanie oficjalnie stwierdzili, że nie uzyskali zgody rządu na eksport części do silników napędzających Tu-204SM, które Rosjanie chcą dostarczyć Iranowi.

Tu-204MS jest napędzany silnikami PS-90A2 produkowanymi przez permską OAO Awiadwigatiel przy współpracy z Pratt & Whitney. Amerykański koncern dostarcza niektóre komponenty tych silników produkowanych seryjnie. Rosjanie rozważają teraz możliwość wytwarzania PS-90A2 bez amerykańskich części. Problem w tym, że kłopoty z jakością silników produkowanych z komponentów rosyjskich i powtarzającymi się awariami skutkują ostrą krytyką Tu-204 przez ich użytkowników (zobacz: Kłopoty z jakością Tu-204).

Kontrakt między FR a Iranem dotyczy 5 samolotów Tu-204SM (z nową awioniką, systemem sterowania i dwuosobową załogą) zamówionych przez Iran Air Tours za pośrednictwem Iliushin Finance. Miały być one dostarczone w 2011. Jednak problem jest poważniejszy, bo trwają negocjacje na temat licencyjnej produkcji w Iranie 100 kolejnych samolotów tego typu za ok. 3 mld USD. Bez zamówienia irańskiego produkcja Tu-204 nie przekroczy 150 egz. - wynika z analiz z 2009. A to stawia sens ekonomiczny kontynuowania programu pod dużym znakiem zapytania (zobacz: Tu-204CM będzie produkowany).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.