Projektant samolotów elektrycznych Eviation wstrzymał prace nad 9-miejscowym Alice. Przedsiębiorstwo zwolniło większość z 25 pracowników. Praktycznie zaprzestało działalności na lotnisku Arlington w stanie Waszyngton.
Większościowym (70%) właścicielem Eviation jest Clermont Group z siedzibą w Singapurze. Jego przedstawiciele stwierdzili, że przedsiębiorstwo nadal jest zaangażowany w przedsięwzięcie. Poszukuje jednak długoterminowych partnerów strategicznych, którzy pomogą w budowaniu przyszłości lotnictwa.
Co ciekawe, z nieoficjalnych źródeł wynika, że Eviation nie utraciło płynności finansowej i dysponuje środkami na bieżące funkcjonowanie. Problemem są więc raczej ograniczenia technologiczne związane z zasilaniem całkowicie elektrycznego samolotu o wymaganych parametrach. Dopiero, gdy zostaną one pokonane, rozwój Alice będzie mógł zostać wznowiony.
Alice jest napędzany dwoma umieszczonymi z tyłu kadłuba silnikami ze śmigłami ciągnącymi. Zaprojektowano go do przewozu 9 osób na odległość 470 km. Prototyp Alice został oblatany we wrześniu 2022 (lot trwał tylko 8 minut, Eviation Alice oblatany, 2022-09-27). Później Eviation zajął się doskonaleniem projektu i przystosowaniem go do produkcji seryjnej (Eviation zleca prace projektowe TLG, 2023-08-06). Przegląd zmodyfikowanego projektu został zakończony w kwietniu 2024 (Zmodyfikowany projekt Alice, 2024-05-01)(Zmodyfikowany projekt Alice, 2024-05-01).
Do tej pory Eviation zebrało wstępne zamówienia na 350-600 Alice o wartości nawet 5 mld USD. Ich dostawy miały rozpocząć się w 2027-2028. Wcześniej kilka zmodyfikowanych prototypów powinno przejść testy certyfikacyjne.