Hensoldt podpisał porozumienie w sprawie rozszerzenia obowiązującego kontraktu dotyczącego prac nad stacją radiolokacyjną Eurofighter Common Radar System Mark 1 (ECRS Mk1, znany też jako E-Scan). Jest ona rozwijana na potrzeby samolotów wielozadaniowych Eurofighter Typhoon wojsk lotniczych Niemiec i Hiszpanii.
Najnowsze rozszerzenie umowy, które przypadło Hensoldtowi opiewa na ok. 350 mln EUR (1,45 mld PLN). W ramach rozszerzenia niemieckie przedsiębiorstwo dostarczy systemy testowe dla latającego laboratorium Airbus A320 D-ATRA a także zmodyfikuje radar w odmianie Mk1 Step 1 i uwzględnia dalszy rozwój.
Hensoldt ma również odpowiadać za wstępną fazę rozwoju w ramach ECRS Mk1 Step 2. Nowa stacja poza polepszonymi parametrami dzięki systemowi zarządzania Airbus Defence and Space Attack & Identify ma za zadanie odciążać pilotów zwiększając ich skuteczność operacyjną.
Nowy radar dla Eurofighterów jest rozwijany wspólnie przez niemieckie przedsiębiorstwo wraz z hiszpańską Indra Sistemas i Airbus Defence and Space. Testy w locie ECRS Mk1 według planów powinny ruszyć pod koniec tego roku. Montaż radarów na samolotach Luftwaffe ma z kolei ruszyć w 2027 (Airbus A320 ATRA z nosem Eurofightera oblatany, 2025-01-25).