Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Symulator Su-34 w Lipiecku

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 czerwca 2010

Do ośrodka szkoleniowego w Lipiecku trafił symulator samolotu uderzeniowego Su-34. 2-osobowa załoga może w nim ćwiczyć wszystkie procedury.

Symulator jest dziełem CNTU (Centrum usług naukowo-technicznych) Dinamika z podmoskiewskiego Żukowskiego, które wygrało w 2009 otwarty przetarg zorganizowany przez ministerstwo obrony FR. Spółka kupiła kabinę Su-34 w wytwórni NAPO, która buduje samoloty tego typu. Urządzenie do końca 2009 pomyślnie przeszło badania prowadzone przez pilotów i inżynierów GLIC WWS im. W.P. Czkałowa. Pod koniec maja symulator trafił do Lipiecka.

Gen. mjr Aleksandr Charczewskij, komendant ośrodka w Lipiecku, ocenia że symulator może służyć do pełnego szkolenia załóg Su-34 w używaniu skomplikowanych systemów samolotu, w tym ćwiczenie sytuacji awaryjnych. Wyposażenie kabiny odpowiada wczesnej wersji produkcyjnej Su-34. Pilot ma do dyspozycji dwa monitory wyświetlające parametry lotu i stan systemów pokładowych. W skład panelu nawigatora-operatora systemów uzbrojenia wchodzą trzy monitory z danymi nawigacyjnymi i informacjami z systemów obserwacyjnych. Czterokanałowy system wizualizacji sytuacji zewnętrznej obejmuje obszar 86o w poziomie i 28o w pionie.

WWS otrzymały 5 przedprodukcyjnych Su-34, które są wykorzystywane w Lipiecku (Kolejne Su-34 w WWS). Obecnie trwa produkcja partii 32 samolotów seryjnych (Plany rozwoju rosyjskich WWS). Ich dostawa do WWS ma zakończyć się do 2013. Wraz z Su-34 WWS mają otrzymać kolejne symulatory.

Su-34 przechodzi końcowe testy w zmodernizowanej wersji, która ma trafić do produkcji seryjnej w 2011. Próby mają zakończyć się w czwartym kwartale 2010. Testowane są nowe odmiany pocisków powietrze-powietrze i powietrze-powierzchnia. Samoloty seryjne mają być napędzane zmodernizowanymi silnikami dwuprzepływowymi AL-31FM1. Ich badania już zakończono. Inną nowością jest turbinowy silnik pomocniczy TA14-130-35, który pozwoli na uruchamianie silników głównych bez urządzeń lotniskowych.

Równolegle z symulatorem Su-34 CNTU Dinamika opracowuje trenażer dla załóg śmigłowców Mi-28N. Będzie on używany w Ośrodku zastosowania bojowego WWS w Torżku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.