Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Plany rozwoju rosyjskich WWS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 marca 2010

W 2020 w WWS FR pozostanie 1500-1700 samolotów i śmigłowców, w tym 350 nowo zbudowanych samolotów bojowych. Kilkaset zostanie zmodernizowanych.

Według dowódcy WWS gen. Aleksandra Zielina, w 2020 w rosyjskich wojskach lotniczych ma znajdować się 70% nowych i zmodernizowanych samolotów. Obecnie WWS FR dysponują 2800 samolotami i śmigłowcami, w tym 1500 bojowymi. Ich średni wiek wynosi 25 lat (podobnie jak w wypadku USAF, USAF wycofują 250 samolotów). W 2020 ma ich pozostać 1500-1700, w tym 800 bojowych.

Jeśli te plany zostaną zrealizowane, WWS FR mają pozostać drugie pod względem liczebności w świecie, około dwa razy mniej liczne niż US Air Force. USAF obecnie dysponują ok. 5000 samolotów i śmigłowców. Do 2020 ich liczba ma zostać zredukowana do 3000-3500 (łącznie z US Navy i USMC pozostanie ich 5500, w tym ponad 2900 bojowych, Amerykańskie lotnictwo AD 2020). Wśród nich ma być 1700-2000 maszyn bojowych. Wydaje się, że rosyjscy analitycy nie doceniają jednak rozwoju chińskiego i indyjskiego lotnictwa wojskowego. Wiele wskazuje na to, że dzięki dużym nakładom finansowym i rozwojowi potencjału przemysłowego, także ChRL i Indie wyprzedzą Rosję liczebnie i pod względem nowoczesności.

Obecnie realizowanych jest kilka kontraktów na dostawy samolotów dla WWS FR. Rosyjskie ministerstwo obrony zamówiło 32 frontowe bombowce Su-34, które mają być dostarczone do 2013, 48 myśliwców wielozadaniowych Su-35 (do 2015), 12 Su-27SM i 4 Su-30M2 (do 2011) i 12 samolotów szkolno-bojowych pola walki Su-25UBM. WWS otrzymują też myśliwce MiG-29SMT, których odebrania odmówiła Algieria (Ponad 80 statków powietrznych dla WWS, wkrótce ma zostać podpisany kontrakt na 26 samolotów pokładowych MiG-29K/KUB dla WMF). Spodziewane jest też podpisanie kontraktów na zakup ponad 80 Su-34 i 24-48 Su-35 oraz 24-32 myśliwców MiG-35 i 12-16 szkolno-bojowych Su-30. Po 2015 mają rozpocząć się dostawy myśliwców nowej generacji T-50 (PAK FA, PAK FA oblatany, montaż prototypu na zdjęciu). Jeśli ich rozwój nie natrafi na poważne przeszkody, do 2020 WWS powinny otrzymać ich 40-50.

Podstawę parku lotniczego WWS będą stanowić samoloty zmodernizowane. W 2020 w linii będzie ok. 100 Su-27SM/SM2 (obecnie - ok. 50), ok. 80 MiG-31BM (obecnie 10), 100 MiG-29SM2/SMT (obecnie 30), 150 Su-25SM i 50-60 bombowców frontowych Su-24M2. Niewiele zmieni się sytuacja w lotnictwie bombowym - będzie w nim 16-17 Tu-160, 60-64 Tu-95MS i 60-70 Tu-22M. Poza samolotami bojowymi, w WWS pojawią się nowe samoloty szkolne, kilkadziesiąt Jak-130, transportowe i dowodzenia. Nie wiadomo, jak będzie wyglądać sytuacja z rosyjskimi bezpilotowcami bojowymi. Wszystko wskazuje na to, że w 2020 WWS nie będą dysponowały takimi maszynami.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.