General Dynamics UK wyprodukowały 100. pojazd opancerzony rodziny Ajax dla British Army. Pojazd zbudowany w najnowszym standardzie ma trafić do służby w pułku kawalerii Household Cavalry Regiment. Trwająca produkcja Ajaxa wskazuje, że Brytyjczykom udało się przezwyciężyć poważne problemy trapiące ten program od kilku lat.
Program Ajax został uruchomiony jeszcze w 2010. Jego efektem ma być dostawa do British Army 589 pojazdów w kilku odmianach. Wartość przedsięwzięcia to 5,5 mld GBP. Wozy mają trafić do brygad uderzeniowych brytyjskich wojsk lądowych.
Najnowszy wyprodukowany pojazd reprezentuje odmianę z wieżą z armatą kal. 40 mm. Łącznie Brytyjczycy zamówili 245 tak uzbrojonych bojowych wozów rozpoznawczych Ajax, a także 50 wozów zabezpieczenia technicznego Apollo, 93 transporterów opancerzonych Ares, 112 wozów dowodzenia Athena, 38 wozów ewakuacji technicznej Atlas i 51 wozów wozów inżynieryjnych Argus. Do marca br. brytyjski resort obrony zatwierdził odbiór 91 pojazdów tej rodziny.
Przewiduje się, że 446 z zamówionych wozów będzie dostarczanych między 2024 a 2028. Dalsze 143 wozy to pojazdy już zbudowane, które przejdą przebudowę do docelowego standardu do 2029. Szczytowe moce produkcyjne mają zostać osiągnięte w 2027, kiedy dostarczonych ma zostać 125 wozów.
Dostawy Ajaxów zostały wstrzymane w 2020. Wynikały one z nieprawidłowej konstrukcji pojazdu, co powodowało nadmierny hałas i wibracje negatywnie wpływające na zdrowie żołnierzy. Problemy dotyczyć miały również wymiarów Ajaxów, które były niezgodne z projektem, a także niezadowalającej celności armaty. Dostawy (i płatności za pojazdy) wznowiono po ogłoszeniu przezwyciężenia tych problemów w 2023 (Brytyjczycy wracają do szkolenia na Ajaxach, 2023-06-19).